• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Uitvallen/hangen + pagina 999

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Laarbeekie
  • Startdatum Startdatum
L

Laarbeekie

Hoi hoi,

Sinds enkele dagen heb ik niets als problemen met de Thomson DTV-box.

Problemen:
- Blijft hangen (meerdere keren per dag)
- Valt uit / herstart zichzelf (meerdere keren per dag)
- Signaal-test pagina 999 blijft hangen

Geprobeerd:
- Stekker eruit / stekker er weer in
- Fabriek-instellingen
- Handmatige SWU

Bovenstaande oplossingen hebben tot op heden nog geen resultaat gehad.

Bekabeling moet geen probleem zijn aangezien het altijd goed gewerkt heeft, en er in de opzet/configuratie niets veranderd is.

Dit is al de 2e DTV-box die we hier gehad hebben die problemen heeft.
Voorheen een waardeloze Pace, en nu weer een Thomson met kuren.

Normaal gesproken kan ik altijd nog op pagina 999 kijken, maar als ik dat nu doe, loop ie al vast voordat ik op de rode knop kan drukken, of hij blijft hangen in het blauwe signaaltest scherm, waardoor ik steeds niet zover kan komen dat ik ook daadwerkelijk kan kijken of alles op groen staat.....

Wie o wie heeft er nog een tip voor me, wat ik evt. nog kan proberen?
Ik heb er namelijk geen zin in dat ik weer eindeloos aan de telefoon kan gaan hangen met de HD.

Alvast bedankt voor de evt. replies.


Mvg,
 
Vandaag wederom diverse vastlopers/resets gehad.

Ben bang dat ook deze box naar de hemel aan het gaan is.
Probleem is dat ik niet in/op pagina 999 kan komen om te kijken of alles op groen staat.

De bekabeling zou het probleem ook niet moeten zijn, aangezien die altijd goed gewerkt heeft in deze configuratie.

Als ik een reset naar fabrieksinstellingen doe, dan geeft ie wel onderstaande waardes aan:

Signaalsterkte: +/- 70%
Signaalkwaliteit: 100%
 
Signaalwaardes zien er op het eerste gezicht goed uit, deze zijn hier ook ongeveer hetzelfde dus, en wat ook niet geheel onbelangrijk is ze moeten stabiel zijn, dus ik vrees toch dat het UPC HD bellen wordt.
 
Waardes zijn inderdaad oke, je hebt alles gedaan wat je zelf kan doen en het probleem van het opstarten van de box blijft dan ben ik bang dat de box inderdaad niet in orde is.
En lijkt het me toch verstandig contact met upc op te nemen. :)
 
cornelisvandenberg zei:
En lijkt het me toch verstandig contact met upc op te nemen. :)

Vandaag contact gehad met de HD.

Donderdagmorgen komt er een monteur...
 
hier exact hetzelfde probleem
ben benieuwd hoe dit gefixt kan worden
 
Zojuist is de monteur hier geweest.

De Thomson is weer omgeruild naar een nieuwe Pace.
Hopelijk is deze Pace beter dan degene de 1e Pace die we hier ooit gehad hebben.
 
vreemd.... ik heb vandaag voor hetzelfde probleem gebeld met dezelfde box. Natuurlijk de HD stuurt wel een monteur langs, maar ik wer een uur erna teruggebeld door iemand van UPC die mij vertelde dat het geen zin heeft een monteur langs te sturen, omdat het een bekend probleem is bij deze box. Ze sturen me dus een nieuwe toe per post. Effe afwachten dus
 
Hoi, Ik heb sinds enkele dagen ook een Thomson die niet goed werkt. Iedere keer een soort van herstarten met de boodschap software upgrade in progress, maar noppes. Ga morgen maar eens bellen, zucht!
 
Terug
Bovenaan