• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Uitval van zenders, dan wel dan niet

Berichten
1.525
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Beste, op 10 juni jl heeft UPC werkzaamheden verricht aan het netwerk in de postcode 1326, dit is gebeurd in de kast die in de straat staat. Voor 10 juni had ik totaal geen problemen met ontvangst, ik heb een DHDVR kast van Philips met het grootste pakket. Vanaf 10 juni heb ik zeer regelmatig uitval van zenders, bijv, Discovery en Nationaal Geo HD, maar ook ok zenders als Nostalgie net enz, het gaat op zo'n 10 zenders. Melding op het scherm, zoals gebruikelijk, Er is onvoldoende of geen signaal, controleer uw kabels" Ik heb nu al twee keer naar de HD gebeld en men kan niets vinden, ook niet nadat de box geheel opnieuw is opgestart, men wil wel een monteur sturen, maar het vervelende is, afgelopen donderdag geen signaal op deze kanalen en gisteren bijv. weer wel. Ja en als men dan komt en het werkt wel, dan kan ik kosten gaan betalen en daar heb ik geen zin in. Ik vind het dan ook een probleem van UPC tensloote werkte alles perfect voor 10 juni en door hun onderhoudswerk werkt het dus nu vrij regelmatig niet meer. Iemand idee of suggestie?
BVD
Gr
Rob
 
Je betaalt alleen voor een monteur als het aan je binnenhuisinstallatie ligt (aantoonbaar) of als je niet thuis bent.

Als de storing op dat moment niet aanwezig is betaal je er niet voor, de monteur weet heus wel dat er storingen zijn die dan weer wel, dan weer niet aanwezig zijn. Als het een probleem in je eindversterker is buiten in de straat en niemand klaagt om deze reden, blijft een waarschijnlijk simpel op te lossen probleem onnodig liggen.

Just my 3 cents. :)
 
Voordat je gaat bellen en een monteur langs laat komen zorg er wel voor dat bij jouw binnen alles goed is, dus voor zekerheid ff alles nalopen, dan weet je iig dat ze daar niet moeilijk over kunnen gaan doen.
 
Ook even met buren praten en vragen of zij hetzelfde hebben.

Hebben zij het ook, dan heb je een sterke aanwijzing dat het niet bij jou zit, ben jij echt de enige, dan is het zaak om nog beter en kritischer naar je eigen bekabeling te kijken.
 
Lezers ik begrijp alle goede bedoelingen, maar de bekabeling is van Hirchman evenals de wcd. Alles werkte perfect tot 10 juni en na dat zo'n slimme monteur iets van werkzaamheden heeft verricht aan de kast buiten is het mis. Omdat UPC werkzaamheden verricht en mijn signaal dan vermoedelijk onvoldoende is geworden, moet ik dan naar de buren? volgens mij de omgekeerde wereld.
Ik ben al vanaf het begin klant bij UPC en overweeg nu sterk om over te stappen naar KPN, die heben nu een mooi aanbod met twee tuners en maar liefst 6 opnamemogelijkheden. ik zeg niet dat dit goed is, maar ga zeker eens kijken, dat eeuwige, Kijk eerst de kabels na, komt me na zoveel jaar aardig te strot uit.
gr Rob
 
Misschien een versterker er tussen? zal dat helpen?
 
Robo, je moet dat niet als negatief of persoonlijk opvatten, juist het tegenovergestelde:

Als jij door bij de buren te informeren er achter kunt komen dat het inderdaad aan UPC ligt, dan ben jij in ieder geval van alle verantwoording af en is het aan UPC om het kosteloos op te lossen voor je.

Een versterker zou inderdaad zomaar kunnen oplossen (met de nadruk op kunnen, geen garantie op afstand), maar nogmaals: waarom zou jij kosten maken indien het aan UPC ligt.
Daarom adviseer ik ook altijd om die zaken (bekabeling en buren) uit te sluiten; wanneer je weet waar de oorzaak ligt, weet je ook wie het op moet lossen.

Nog 1 aanvullende opmerking: Ik heb begrip voor je opmerking over het hebben van Hirschmann-spul, maar ook Ferrari's gaan wel eens kapot, als je begrijpt wat ik bedoel.
 
MartCom, ik begrijp het, maar ik denk dat ik jou niet hoef te vertellen hoe frustrerent dit is.
Tijdenlang gaat het goed en dan plots is het een drama, nou ja, groot woord maar wel lastig.
Krijg net weer een kaart van UPC, nu gaan ze wederom werkzaamheden uitvoeren van 5 op 6 juli, dus ik wacht maar even dexe actie af.
gr, Rob
 
Monteur bellen simpel zat de gezannik van de helpdesk van het ligt aan de kabels komt me ook alang de strot uit
Hier komt volgende week nr 2 (buitenmonteur) Hier ligt het probleem buiten i.i.g.
Succes
 
Terug
Bovenaan