• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Uitval thomson modem

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Tubes
  • Startdatum Startdatum
T

Tubes

Sinds een paar maanden ander pakket met nieuw modem TWG870U. Achter de router een switch geplaatst (sitcom 10/100/1000mbps)
Probleem is dat de internetverbinding regelmatig uitvalt, wat alleen verholpen kan worden met een reset van het modem.
Ook al geprobeerd om er een router achter te zetten, volgens de bekende instellingen, maar ook dan geregeld uitval.
UPC al geregeld aan de telefoon gehad maar zij hebben geen idee, willen wel monteur sturen maar als het modem niet het probleem blijkt te zijn moet ik betalen .
Op " afstand" kunnen ze niets doen, zien het modem wel maar krijgen geen feedback.
Iemand een idee?
 
De Firmware versie 1.36 gaf bij nogal wat mensen problemen (https://ziggoforum.nl/posts/518422/). Sinds een maand of twee is de versie 1.38. Die zou je ook moeten hebben. Controleer de versie voor de zekerheid.
(FW 1.38 is bij mij zeer stabiel: nu een system uptime van 62 dagen)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als internet op alle computers tegelijk weg is, ook op computers die op de Thomson zijn aangesloten, dan kun je de switch uitsluiten. Dan zit het in de modem, of bij UPC.
Controleer voor alle zekerheid de coaxbekabeling vanaf de modem terug tot aan de AOP (aansluiting waar de UPC kabel binnen komt).
Is die in orde dan kun je gerust een monteur laten komen.
 
Ik snap niet dat UPC nog steeds van deze modems uitlevert.
Vanaf het begin zijn er al problemen met de twg870 (instabiele verbinding, telefonie uitval, slechte nat etc etc)
Ik heb deze ook gehad maar was er op een gegeven moment klaar mee.
Zeker als je voor de baas thuis aan 't werk bent en regelmatig je vpn verbinding opnieuw moet opbouwen.
Heb UPC gebeld en aangegeven dat ik er klaar mee was en een ander modem eiste die wel aan de verwachtingen deed.
Ik kreeg hierna een cisco EPC 3212.
Dit is wel een gateway en geen router dus heb ik wel een eigen router moeten kopen maar dat wist ik van te voren
Sindsdien GEEN problemen meer.
 
Ook een thompson 870 , deze is net vervangen door een andere thompson 870 die nieuwer was .
De oudere geven een interne storing vertelde de monteur.

Maar goed , na 2 snipperdagen en een hoop gebel , nu een andere modem.
Inplaats van veel uitvallen , valt nu de verbinding vaak naar heel traag telefoon inbelsnelheid.
Het signaal naar ons huis is perfect volgens helpdesk.

Al met al denk ik ook dat het aan de thompson ligt.
Ik ben het eigenlijk wel beu allemaal.ga zelf maar een andere modem aanschaffen.

Succes met je modem ,

M.v.g.Tony
 
martist zei:
Ik ben het eigenlijk wel beu allemaal.ga zelf maar een andere modem aanschaffen.
Dat is weggegooid geld want alleen modems die bij UPC op jouw naam zijn geregistreerd werken.
Zelf gekochte modems zijn niet geregistreerd (op het UPC netwerk aangemeld) en worden dan niet herkent en zullen daarom niet werken.
 
Dat klopt , een upc medewerker vertelde me dat ik dan eerst contact met hun moet hebben voor de configuratie.
Toen werd ik eigenlijk een beetje gepikeerd, en vertelde de medewerker dat het van de zotte is dat ik zelf een goede modem ga aanschaffen.
Deze keek naar mijn problemen , en maakte toen een afspraak met me om de modem om te komen ruilen tegen een Cisco.
Op mijn vraag of ze niet gewoon een modem konden opsturen , kreeg ik te horen dat de monteur daar toestemming moest geven.Ik zou of niks horen en de monteur zou langskomen , of hij zou bellen en de modem opsturen.
En wat schetst mijn verbazing toen de monteur langskwam....
Een nieuwe thompson 870u , omdat deze wel goed zou zijn. :o
Je begrijpt nu waarom ik maar zelf een andere modem aanschaf?
het kost me meer om te bellen met de helpdesk , en veel snipperdagen heb ik ook niet over.

Bedankt in ieder geval voor de waarschuwing.

M.v.g.Tony
 
martist zei:
Je begrijpt nu waarom ik maar zelf een andere modem aanschaf?

Je begrijpt hopelijk ook waarom dat niet gaat werken (zoals Johnny54 al schreef)? Een eigen modem? Het is geen ADSL, waarbij je een eigen modem zou kunnen regelen.
 
Als ik een modem aanschaf die upc ook kan uitleveren is er toch niks aan de hand?

Deze kunnen ze gewoon activeren.

Tony
 
martist zei:
Als ik een modem aanschaf die upc ook kan uitleveren is er toch niks aan de hand?

Deze kunnen ze gewoon activeren.

Tony

Hier staat het toch duidelijk dat het onmogelijk is.

Johnny54 zei:
Zelf gekochte modems zijn niet geregistreerd (op het UPC netwerk aangemeld) en worden dan niet herkent en zullen daarom niet werken.

UPC modems zijn niet te koop op een legale wijzen, zijn en blijven ter alle tijden eigendom van UPC.

73's
 
Terug
Bovenaan