• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Uitval Modem (en telefoon)

  • Onderwerp starter Onderwerp starter gerry
  • Startdatum Startdatum
G

gerry

Hallo,

Na jaren tevreden klant bij de KPN toch overgestapt naar UPC. De snelheid was toch wel aantrekkelijk. De snelheid krijg ik ook, daar klaag ik niet over. Tenminste als ik verbinding heb !!!!!

Mijn probleem is dat ik meerdere keren per dag geen verbinding heb. Je kan het al zien aan de lampjes op het modem, die branden niet allemaal zoals het zou moeten.
Kijk je op de web-pagina van het modem dan varieert de "Cable Modem Status:" van "Upstream Parameters Acquired" tot "Access Denied".
Resetten helpt niet. Kabel uit het modem halen en resetten ook niet. Enige dat helpt is gewoon wachten en voila, ineens is er weer verbinding. Helaas kan het wachten varieren van enkele minuten tot enkele uren.

Meerdere keren helpdesk gebeld, maar de oplossing varieren van, "Hé, hij doet het weer" tot "Er zijn meerdere problemen in uw buurt en die zouden nu opgelost moeten zijn".

Nu dan maar mijn hoop op dit forum gevestigd. Hopen dat de echte cracks iets weten.

Het gaat om een Cisco EPC3212 DOCSIS 3.0 2-port EMTA modem. Maakt niet uit of ik direct op de modem aansluit of via de Sitecom 300n router connect.

Iemand een idee?

Thx alvast.
 
Wat zijn de signaalwaardes van je modem

Bij te hoge signaal waardes valt de modem inderdaad uit en reconnect tie weer naar paar minuten
 
Ik weet niet wat hoog of laat is, maar dit zijn de waarden:

Downstream Channels

Power Level Signal to Noise Ratio
Channel 1: -6.4 dBmv 37.3 dBmv
Channel 2: -6.2 dBmv 36.9 dBmv
Channel 3: -6.0 dBmv 37.1 dBmv
Channel 4: -6.1 dBmv 37.9 dBmv
Channel 5: 0.0 dBmv 0.0 dBmv
Channel 6: 0.0 dBmv 0.0 dBmv
Channel 7: 0.0 dBmv 0.0 dBmv
Channel 8: 0.0 dBmv 0.0 dBmv

Upstream Channels

Power Level
Channel 1: 56.5 dBmv
Channel 2: 0.0 dBmv
Channel 3: 0.0 dBmv
Channel 4: 0.0 dBmv

Dit zijn de waarden zoals deze standaard in het modem staan. Zou immers niet weten hoe deze te veranderen.

Enig idee?
 
Zoals ik kan zien is je UPLOAD erg hoog.
Zodra je de modem reset, kan je achteraan aanpassingen doen. (wel snel zijn)

Maak dan onderaan bij Channel ID eens 3?
Er staat waarschijnlijk nu een 4.

Verder is die DOWN in de - dit mag wel, maar lijkt erg slecht.
 
Those values indicate that you may have a weak signal. Only way to verify and fix it is to contact UPC.
 
Terug
Bovenaan