• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Uitval,and please wait

  • Onderwerp starter Onderwerp starter copernicus
  • Startdatum Startdatum
C

copernicus

Hallo beste iedereen,

Nu een week Fiber power te hebben ben ik goed te spreken over de snelheid,maar alleen heb ik last van het volgende.

Om de paar uur heb ik het probleem dat mn verbinding weg is.Ik heb al 3 Routers gehad.

Ik begon met een wireless N router van Linksys. 10/100 wireless 300
dit werkte al voor geen meter en ik werd heen en weer gegooit met snelheden en uitval.

Vervolgens ben ik een airport express wezen halen.Ik draai alles met Mac thuis dus dacht dat het mooi aansloot op de rest.
De router is geweldig voor de extreme,maar ook hier werkte fiber power niet lekker op.

Inmiddels heb ik een nieuwe Sitecom Gaming router gekocht. ( Sitecom WL-308XR Gaming Router )
Dit is echt een hartstikke mooie router.Je kunt er van alles in instellen en het is een gigabit router.Mooi voor streaming.

Maar ook hier viel de verbinding om het uur plost mee uit.
Echt heel vervelend is het.

Wanneer ik dan naar de pagina van mn router ga dan krijg ik devolgende melding:

Please wait...

The gateway is currently measuring your network connection.
Accessing this web page might have an effect on the measurement.
This page will refresh shortly.

Hij krijgt dus daarna niets door van het modem.Ik doet dan mijn stroom adapter even in en uit het stopcontact en binnen 10 sec heb ik weer verbinding.

Als ik het adres van mn modem in typ 192.168.100.1
geen reactie verder...


je word er dood moe van,en ik heb niet zo veel trek om upc weer te moeten bellen en te gaan klagen :P daarbij weet ik niet echt of het nu aan mijn modem licht of aan de router. :-\


Connection Type:DHCP Client
StreamEngine: Active
Cable Status:Connected
DNS Status:Offline
Network Status:Disconnected
Connection Up Time:N/A

MAC Address:00:xx:xx:xx:xx:xx (x) ziet hij wel
IP Address:0.0.0.0 niets
Subnet Mask:0.0.0.0 niets
Default Gateway:0.0.0.0 niets
 
Even samengevat.
Alle drie de routers verliezen regelmatig verbinding met de modem?
Dat wordt alleen herstelt door de modem kort van de spanning af te halen?

Dan zijn er een paar mogelijkheden.
- Alle drie de routers zijn slecht / kapot. Zeer onwaarschijnlijk, bij anderen werken ze alle drie goed met Fiber Power.
- Je stelt de routers verkeerd in.
- Netwerkkabel tussen router en modem is slecht. Niet waarschijnlijk, maar test eens met een andere.

Hoe gaat het zonder router? Ook steeds uitval?
- Jouw computer veroorzaakt problemen.
- De bekabeling tussen AOP en modem is niet lekker. Controleren!
- Modem is niet lekker. UPC bellen
- Er is iets in het netwerk van UPC niet goed. UPC bellen.
 
Dit klinkt als een probleem met DHCP en het niet (goed) kunnen vernieuwen.

Het werkt tot een half uur na een reboot? Het voor het eerst verkrijgen van een IP-adres gebeurt voor een uur. Na een half uur komt er een DHCP-renew welke hem zou moeten verlengen, hierop lijkt geen antwoord te komen waardoor de lease uiteindelijk vervalt.. Een belangrijk detail kan zijn: Verandert je IP-adres na het verliezen van de verbinding?

Als je een PC direct aan het modem aansluit, bij wijze van test, voor meer dan een uur. Als dit goed blijft werken is in ieder geval je modem in orde. Daar ga ik ook wel vanuit aangezien DHCP niet echt een aangelegenheid is voor het modem zelf. Controleer ook in dat geval wat de leasetijd is...
 
Aan de kabels kan het niet liggen.Extreme werkte enorm goed altijd.Zo lang als het bestaat heb ik nooit last van vreemde uitval gehad of verlies.

UPC monteur is hier geweest en heeft de aansluitingen nagekeken en blijkt goed te zitten.

Ik vermoed ook dat het in de router zit.Aangezien ik dan de stekker van de router uit en in steek en de verbinding het weer doet.
Strak even idd zonder router weer testen.
 
zojuist zonder router blijft de verbinding enorm snel.Wat ik nu niet begrijp is waarom die router het dan zo vertraagt?

Ik heb al heel wat routers geinstalleerd.Nu voor het eerst een andere dan linksys,maar de principes blijven toch hetzelfde?
mac adres clone etc... eigenlijk doen ze het bijna vanzelf al.Op je wifi na natuurlijk,maar dat is een ander verhaal.

mijn sitecoom gming router (gigabit) zou toch makkelijk deze verbinding moeten aankunnen zonder uitval?
 
Kabels hebben altijd goed gewerkt... da's nooit een excuus ;-)

Heb je de kabel gebruikt die tussen je modem en je router zat, of die tussen je router en je PC?

De kabel tussen modem en router kán een probleem zijn, zeker bij gigabit verbindingen (bij de extreme verbinding had je een 100mbit link!) welke veel hogere eisen stelt aan de kabel...
 
Ik heb nu de kabel van modem naar router.Alles ok
Straks had ik modem>router>kabel = uitval en traagheid.


overigens kan ik nog niet in 192.168.100.1 komen hoewel het internet werkt zoals het moet met 59 mb down en 5 up.

alleen met router niet.
 
copernicus zei:
overigens kan ik nog niet in 192.168.100.1 komen ...

Daar lopen we allemaal tegenaan, oorzaak nog onbekend :(

Als je naar systeemvoorkeuren gaat en dan naar netwerk, hoe zijn je instellingen daar? Staat het op DHCP of is er een andere instelling voor je ethernetpoort ingesteld?
En als je bij de ethernetverbinding naar de uitgebreide instellingen gaat, hoe staan dan de instellingen op het tabblad ethernet? automatish of handmatig en indien handmatig, welke instellingen?
 
MartCom zei:
Daar lopen we allemaal tegenaan, oorzaak nog onbekend :(

Als je naar systeemvoorkeuren gaat en dan naar netwerk, hoe zijn je instellingen daar? Staat het op DHCP of is er een andere instelling voor je ethernetpoort ingesteld?
En als je bij de ethernetverbinding naar de uitgebreide instellingen gaat, hoe staan dan de instellingen op het tabblad ethernet? automatish of handmatig en indien handmatig, welke instellingen?

Ik zit op osx.Maar ik heb het altijd auto staan.

Ipv4 Dhcp auto dit is voor mijn airpoort en netwerkkaart.
 
copernicus zei:
Ik zit op osx.Maar ik heb het altijd auto staan.

Ipv4 Dhcp auto dit is voor mijn airpoort en netwerkkaart.

Dat van OS X had ik al door ;)

Ga eens naar de uitgebreide instellingen van de ethernetverbinding, tabblad ethernet en zet dat eens op: handmatig - 1000baseT - full duplex - MTU1500
 
Terug
Bovenaan