• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Uitschakelen Wifi spots (te) populair.

Status
Niet open voor verdere reacties.

NetJak

Forum Gebruiker
Berichten
631
Volgens mij is het erg populair om de Wifi-spots uit te schakelen. Hier in de buurt werd het 3 dagen geleden geactiveerd. Toen waren er direct 5 Wifi-spots te ontvangen vanuit mijn vaste plek. Gemeten met inSSIDer. 2 dagen later waren er al 3 uitgeschakeld en nu 3 dagen later is er zelfs geen één meer in de lucht hier.
Gezien de sowieso al belabberde kwaliteit qua ontvangstmogelijkheid, bereik, soepel instellen van het apparaat, matige snelheid, lijkt dit experiment gewoon mislukt.

Als Ziggo beweert dat Wifi-spots geen enkele nadelige invloed hebben op je prive gebruik en je veiligheid, zou het zomaar kunnen dat Ziggo het uitschakelen aan banden gaat leggen....? Dat kan eigenlijk ook niet, dan zouden veel klanten uit (ongegronde?) angst overstappen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mislukt

Zover ben ik niet eens gekomen om dat te kunnen beoordelen, wat snelheid en bereik betreft. Ik kan niet eens verbinding maken met die service. Ondanks dat ik viermaal mijn instellingen heb overgedaan ( eenmaal met de klantenservice aan de telefoon) is het niet mogelijk om verbinding te krijgen. Ook de “expert” die me terugbelde naar aanleiding van dit probleem kon niets voor me doen. Dit experiment is voor mij als jarenlange klant van Ziggo dus ook mislukt. Ik kan me aan gaan sluiten bij het korps van ontevreden klanten van dit bedrijf wat schijnbaar aan haar bestaande klanten weinig boodschap heeft.
 
NetJak. Volgens mij is het erg populair om de Wifi-spots uit te schakelen.

Ik heb hem van dag één uitgeschakeld. Wat moet ik er mee. Dat ze maar meer HD ZENDERS doorgeven daar is veel meer behoefte aan.
 
Ik kan niet eens verbinding maken met die service. Ondanks dat ik viermaal mijn instellingen heb overgedaan
Ik heb alleen problemen met de Android telefoon die na uitschakelen en weer inschakelen niet automatisch verbinding maakt met Ziggo. Wel na een handmatige actie. Maar met Windows XP, Vista, Win7 en Win8 en de iPad is het wel allemaal gelukt. Maar op dag 1 hadden de buren Ziggo wifispot nog aan staan, maar nu dus ook niet meer....
 
Nog voordat alles is uitgerold en voordat we er met zijn allen een tijdje van gebruik gemaakt hebben iets dood verklaren is wat vroeg.
Bij mij in de buurt staat alles gewoon nog aan en we maken er met elkaar graag gebruik van. Dit gemeten met ongeveer vijf buren (net als de TS) dus ik kan zijn theorie niet staven.

Let wel: ziggo heeft nieuwe firmware gemaakt om de nodige problemen op te lossen. Dus wellicht dat dat helpt.
 
Dit gemeten met ongeveer vijf buren (net als de TS) dus ik kan zijn theorie niet staven.

De gemiddelde Ziggo klant blijft van alle settings af. Dat instellen is hem te technisch. Als er dan 5 van de 5 de HotSpots uitzetten, lijkt me er iets anders aan de hand te zijn. Of het is de ene buurman die de ander bang maakt, of Ziggo heeft ze tijdelijk weer uitgezet vanwege locale problemen.


...Ik kan niet eens verbinding maken met die service. Ondanks dat ik viermaal mijn instellingen heb overgedaan ( eenmaal met de klantenservice aan de telefoon) is het niet mogelijk om verbinding te krijgen.
Dat is een keuze van jou dat het niet wil werken. Uit berichten die je elders plaatste blijkt dat het heel eenvoudig op te lossen is, maar je wilt geen gebruik maken van die oplossing. En dan kan ik me voorstellen dat de helpdesk ook niet meer wil meewerken als je hun oplossing niet wilt volgen en de anti virus software tijdelijk uit zet bij de installatie.
 
Tja. Feit is dat het mij in zowel Den Haag als Utrecht nog niet gelukt is om ook maar één Ziggo hotspot te zien op mijn iPhone.
Bereik is dus erg slecht op de plekken waar ik kom.

Of het nu komt omdat iedereen ze uit zet, of dat mensen zoals ik nog een oud modem zonder router hebben of dat het bereik per hotspot erg slecht is weet ik niet, resulaat is dat het iig voor mij een onbruikbaar product ìs en zeker nog geen vervanging voor 3G.
 
De gemiddelde Ziggo klant blijft van alle settings af. Dat instellen is hem te technisch.
Nou zo moeilijk is het niet. Je logt in bij Mijn Ziggo en kiest aan of uit. Je hoeft niet in de settings van het modem te zijn....
 
Heb zelf geen wifi modem maar een (uitstekende) eigen router achter het modem. Kan wel gebruik maken van de wifispots. Mijn buurman heeft wel een wifimodem en hier heb ik vanuit mijn eigen huis, op enige afstand want het betreft vrijstaande woningen, met een ipad op ingelogd. Dit werkte perfect! Zo kan het dus ook.:applause::applause:
 
Heb zelf geen wifi modem maar een (uitstekende) eigen router achter het modem. Kan wel gebruik maken van de wifispots. Mijn buurman heeft wel een wifimodem en hier heb ik vanuit mijn eigen huis, op enige afstand want het betreft vrijstaande woningen, met een ipad op ingelogd. Dit werkte perfect! Zo kan het dus ook.:applause::applause:
Ik heb ook een oud modem + eigen router. Het was zelfs zo, dat als ik de router AAN zet en dan direct de laptop AAN, de laptop eerst contact maakte met Ziggo en na na 1 of 2 minuten overschakelde naar mijn eigen router als die klaar was met opstarten. Ik werkte dus, onwetend, soms de eerste tijd op Ziggo. Daarom heb ik een utility gemaakt, die de kleur van de desktop Rood maakt als ik op Ziggo zit, zodat het goed opvalt, en normaal blauw als ik op mijn eigen router zit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan