Zoals de tite al zegt heb ik sinds dat ik de Cisco HD box heb bij een aantal zenders uitgerekt horizontaal beeld.
Bijvoorbeeld bij MGM, Discovery science en Discovery world.
Deze zenders horen in 4:3 letterbox uitgezonden te worden maar de box forceerd ze gewoon uitgerekt als 16
wat ik ook instel in het menu 16
4:3 plat het haald niks uit.
En aand de tv ligt het niet die staat immers gewoon op standaard zoals hij bij de zwarte thomson box jaren prima gewerkt heefd.
ter informatie het gaat hier om een lg 16
lcd tv.
Als ik deze naar 4:3 zet is het beeld wel goed maar dat lijkt me niet de oplossing het hoorrd namelijk op origineel gewoon goed te werken.
En ook op scannen is het beeld uitgerekt wat dus betekend dat het binnenkomende signaal ook gewoon 16
is ipv 4:3
zijn er mensen bij wie deze zenders wel gewoon werken in 4:3 of is dit een flaw in de box?
Of zijn er mensen diehier de fix voor gevonden hebben?
Het forum doorzoeken heefd me niks geholpen en kwam alleen berichten over vertikaar uitgerekt beeld tegen wat niet mijn probleem is.
Het beeld is zo niet om aan te zien en constant het menu van de tv in om dit te wijzigen is echt niet leuk meer en zou gewoon niet nodig zijn.
Bijvoorbeeld bij MGM, Discovery science en Discovery world.
Deze zenders horen in 4:3 letterbox uitgezonden te worden maar de box forceerd ze gewoon uitgerekt als 16
En aand de tv ligt het niet die staat immers gewoon op standaard zoals hij bij de zwarte thomson box jaren prima gewerkt heefd.
ter informatie het gaat hier om een lg 16
Als ik deze naar 4:3 zet is het beeld wel goed maar dat lijkt me niet de oplossing het hoorrd namelijk op origineel gewoon goed te werken.
En ook op scannen is het beeld uitgerekt wat dus betekend dat het binnenkomende signaal ook gewoon 16
zijn er mensen bij wie deze zenders wel gewoon werken in 4:3 of is dit een flaw in de box?
Of zijn er mensen diehier de fix voor gevonden hebben?
Het forum doorzoeken heefd me niks geholpen en kwam alleen berichten over vertikaar uitgerekt beeld tegen wat niet mijn probleem is.
Het beeld is zo niet om aan te zien en constant het menu van de tv in om dit te wijzigen is echt niet leuk meer en zou gewoon niet nodig zijn.
