• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Uitgangsvolume te hard, verschil tussen stereo en Dolby.

Berichten
978
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Het was me al lange tijd opgevallen dat het uitgangsvolume van de box eigenlijk te hard is.
Ik kijk ook via scart modulatie in de naar de horizon en dan wordt het geluid over-gemodulereert

Als ik standaard-stereo kies is het volume beter en heb ik ook geen last van overmodulatie.
Maar bij iedere handeling valt hij weer terug naar dolby stereo.
Je kunt ook nergens een standaard instellen.

Ik merk ook dat bij "glitches" het geluid soms langdurig weg kan vallen tot je standaard-stereo kiest.
Ik heb het vermoeden dat dit sinds één of andere update zo is want dit irritante gedrag had hij een tijd terug zeker niet.

is hier een fix voor? ik kan hem niet vinden.
 
Dolby is bij ons zachter. Vervelend zachter daar wij aan het hardere volume gewend zijn en daar de tv op aanpassen, of sound set.
 
Terug
Bovenaan