• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Uitgaande smtp server voor pop3 mail in outlook

  • Onderwerp starter Onderwerp starter onkruid
  • Startdatum Startdatum
O

onkruid

Het lijkt mij handig om op mijn werk in Outlook 2003 m'n chello mail binnen te halen via pop3.
Volgens mij moet dat kunnen, maar ik weet niet precies wat ik moet instellen.
Tot nog toe heb ik onderstaande gegevens.

Naam: mijn inlognaam
E-mail adres: mijn mailadres
Type account: POP3
Server voor inkomende mail: mail.chello.nl
Server voor uitgaande mail (smtp): ?????
Gebruikersnaam: Hier vult u de gebruikersnaam in
Wachtwoord: Hier vult u het wachtwoord in

Welke uitgaande smtp server kan ik nu invoeren. Wij maken gebruik van exchange op kantoor. We maken geen gebruik van upc, de upc smtp server werkt dus niet.
 
Mij lijkt het niet handig om van pop3 gebruik te maken. De mail die je dan op je werk binnenhaalt, krijg je thuis niet meer en omgekeerd natuurlijk ook.

Lijkt mij dus beter om op je werk gewoon je webmail te gebruiken, of je mail zo in te stellen dat er een kopie van de binnenkomende mail naar je werk-email wordt geforward.
 
MartCom zei:
Mij lijkt het niet handig om van pop3 gebruik te maken. De mail die je dan op je werk binnenhaalt, krijg je thuis niet meer en omgekeerd natuurlijk ook.

Lijkt mij dus beter om op je werk gewoon je webmail te gebruiken, of je mail zo in te stellen dat er een kopie van de binnenkomende mail naar je werk-email wordt geforward.

Als je in de instellingen aangeeft dat je een kopie van berichten op de server achter wilt laten, is dat geen probleem.
 
Jorkah zei:
Als je in de instellingen aangeeft dat je een kopie van berichten op de server achter wilt laten, is dat geen probleem.

Inderdaad, maar dat moet je dan wel weten en doen ;) Vandaar mijn waarschuwing.
 
Terug
Bovenaan