B
BWare
Hallo,
Sinds de halve wereld gebruik maakt van DNSBL diensten en nergens dus meer mail geaccepteerd wordt van mailservers die opereren vanuit een Dynamische IP allocatie (zoals bij chello/upc het geval is) ben ik dus genoodzaakt om uitgaande mail via de chello/upc servers te relayen.
Sinds een uur of 12 krijg ik het volgende van de chello mailserver als ik mail probeer te versturen:
Jun 8 12:33:20 src@HOSTNAME postfix/smtp[20109]: 6E5038AC002: to=<recipient@domain>, relay=mail.chello.nl[213.46.255.2]:25, delay=2.1, delays=0.61/0.04/1.1/0.26, dsn=5.1.1, status=bounced (host mail.chello.nl[213.46.255.2] said: 550 5.1.1 <recipient@domain> recipient rejected My.IP.Ad.dr is in RBL (in reply to RCPT TO command))
Rondvraag leert dat ik niet de enige ben met problemen met uitgaande mail vanuit de chello/upc address space, dus het zal vast niet aan mij liggen
Wat ik erg vervelend vind is dat:
1. De RBL in kwestie niet vermeld wordt
2. Er gebruik wordt gemaakt van een uitgaande RBL, iets waar de meest Blacklist diensten voor waarschuwen om dat vooral niet te doen.
Ben ik de enige, of ondervinden meer klanten hier hinder van ?
Sinds de halve wereld gebruik maakt van DNSBL diensten en nergens dus meer mail geaccepteerd wordt van mailservers die opereren vanuit een Dynamische IP allocatie (zoals bij chello/upc het geval is) ben ik dus genoodzaakt om uitgaande mail via de chello/upc servers te relayen.
Sinds een uur of 12 krijg ik het volgende van de chello mailserver als ik mail probeer te versturen:
Jun 8 12:33:20 src@HOSTNAME postfix/smtp[20109]: 6E5038AC002: to=<recipient@domain>, relay=mail.chello.nl[213.46.255.2]:25, delay=2.1, delays=0.61/0.04/1.1/0.26, dsn=5.1.1, status=bounced (host mail.chello.nl[213.46.255.2] said: 550 5.1.1 <recipient@domain> recipient rejected My.IP.Ad.dr is in RBL (in reply to RCPT TO command))
Rondvraag leert dat ik niet de enige ben met problemen met uitgaande mail vanuit de chello/upc address space, dus het zal vast niet aan mij liggen

Wat ik erg vervelend vind is dat:
1. De RBL in kwestie niet vermeld wordt
2. Er gebruik wordt gemaakt van een uitgaande RBL, iets waar de meest Blacklist diensten voor waarschuwen om dat vooral niet te doen.
Ben ik de enige, of ondervinden meer klanten hier hinder van ?
), het is vervelend dat je inderdaad niet kunt zien welke RBL het is. Probeer het over 24 uur nog eens zou ik zeggen.