• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Uitgaande mail werkt niet (Outlook 2007)

  • Onderwerp starter Onderwerp starter wkeuning
  • Startdatum Startdatum
W

wkeuning

Hallo,

Ik ben sinds kort UPC abonnee en wou vandaag Outlook 2007 instellen voor het ontvangen en verzenden van e-mail via mijn UPC emailadres.

Nu werkt binnenkomende mail wel (op het hoofdaccount en een alias) maar verzenden wil maar niet lukken, outlook geeft de volgende melding:

Taak ********@upcmail.nl - Verzenden... rapporteert fout (0x80042109): Er kan geen verbinding worden gemaakt met de server voor uitgaande e-mail (SMTP). Als u dit bericht blijft ontvangen, neemt u contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP).

De instellingen in Outlook 2007 zien er als volgt uit:
2zebe9w.png


Ligt dit aan mijn instellingen of ondervindt UPC op dit moment problemen met de uitgaande email server? (In dat laatste geval dan zouden er meer mensen dit probleem moeten hebben lijkt mij)

Alvast bedankt voor de hulp ;)

Edit: Via webmail werkt alles prima trouwens
 
bij mij werkt het (zojuist getest) met dezelfde instellingen, met één verschil.
Bij gebruikersnaam heb ik alleen de naam staan, dus zonder @upcmail.nl
Dat zou je even kunnen proberen
 
Bedankt voor je reactie :)

Als ik @upcmail.nl bij gebruikersnaam weg haal en het nog eens probeer komt outlook met de volgende pop-up:

sor7gh.png


Als ik op "OK" klik komt het schermpje na ~30 sec weer tevoorschijn, druk ik op annuleren dan zegt Outlook het volgende:

Taak ********@upcmail.nl - Ontvangen... rapporteert fout (0x800CCC92): De e-mailserver heeft uw inlognaam afgewezen. Controleer de gebruikersnaam en het wachtwoord in de accounteigenschappen. Klik op E-mailaccounts onder Extra. De reactie van de server was: -ERR invalid user name or password.

In de mail van upc met gebruikergegevens is hier over het volgende te lezen:
Het volledige e-mailadres, ********@upcmail.nl, dient ingevuld te worden als er bij het instellen van uw e-mailaccount in Outlook wordt gevraagd om "Gebruikersnaam".
De gebruikersnaam heeft u voor andere UPC instellingen nodig, denkt u hierbij aan het inloggen bij accountbeheer.
Via upc.nl/accountbeheer kunt u onder andere extra adressen aanmaken en uw wachtwoord wijzigen.
 
Ik heb het op dezelfde manier ingesteld als jij in je eerste post, dus met volledig e-mailadres in Outlook 2007. Dat werkt hier prima, zojuist nog even gecheckt.
 
freeewillie zei:
ik zou zeggen kijk ook even op deze pagina van UPC.

Al gedaan, heb precies dezelfde instellingen (uiteraard met eigen gebruikersnaam/wachtwoord) als de handleiding van upc voorschrijft.

TedZero zei:
Ik heb het op dezelfde manier ingesteld als jij in je eerste post, dus met volledig e-mailadres in Outlook 2007. Dat werkt hier prima, zojuist nog even gecheckt.
Ik snap er niets meer van :(
Iemand tips hoe ik dit probleem verder kan aanpakken? Er is inmiddels al een mailtje richting UPC helpdesk
 
kan je wel inloggen met dezelfde gegevens op de upc website? Probeer eens je hele acount weg te halen uit outlook en voer deze eens opnieuw in. Dus niet het huidige acount bewerken. Ik heb het ooit eens gehad en met een beetje gekloot deed hij het ineens.
 
Kijk eens naar de instellingen van je antivirus/internetsecurity programma, of schakel die tijdelijk uit om te testen of het daar aan ligt.
 
inzane19 zei:
kan je wel inloggen met dezelfde gegevens op de upc website? Probeer eens je hele acount weg te halen uit outlook en voer deze eens opnieuw in. Dus niet het huidige acount bewerken. Ik heb het ooit eens gehad en met een beetje gekloot deed hij het ineens.

Ja inloggen op de website lukt met dezelfde gegevens.
Al 10x nieuw Outlook account aangemaakt :P

Johnny54 zei:
Kijk eens naar de instellingen van je antivirus/internetsecurity programma, of schakel die tijdelijk uit om te testen of het daar aan ligt.

Virusscanner (NOD32) en Windows Firewall uitgeschakeld en nog eens geprobeerd, zelfde resultaat :(
 
Domme vraag misschien, maar je test dit wel via je nieuwe upc verbinding? Omdat je zegt dat je sinds kort UPC abonnee bent zit ik te denken dat je misschien nog via ADSL aangesloten zit?
 
Terug
Bovenaan