• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

uitgaande email komt vaak niet aan

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Housetier
  • Startdatum Startdatum
H

Housetier

Al heel lang is het zo dat uitgaande email niet aankomt.Als ik naar helpdesk bel krijg ik te horen ze kunnen mij niet helpen omdat ik Thunderbird gebruik.Wij geven uitsluitend ondersteuning aan webmail >:(
 
Firefox is een browser, geen email programma.
Probeer je via Firefox en Webmail een email te versturen?
Of, heb je naast Firefox Thunderbird (email client) geïnstalleerd en gebruik je die?

Als de email niet wordt verstuurd dan controleer eens al je instellingen, bv de servernamen.
Controleer ook of je antivirusprogramma geen roet in het eten gooit.

Wordt de email wel verstuurd, maar komt ze niet aan, kan het zijn dat je op een blacklist staat. In dat geval je computer(s) eens goed laten scannen op malware en virussen.
 
Dat heb ik al lang gedaan en dat is een typisch standaard voorgedrukte antwoord waaran ik niets heb.
 
Leuk antwoord, als iemand een helpende hand tracht te bieden.
 
Akoni zei:
Leuk antwoord, als iemand een helpende hand tracht te bieden.

Nou nou, ook welkom. Als je nog geholpen wil worden zul je je toch iets anders op moeten stellen.

Waarom denk je zelf dat het aan de kant van UPC fout zou zitten?
 
Housetier zei:
Dat heb ik al lang gedaan en dat is een typisch standaard voorgedrukte antwoord waaran ik niets heb.
Als jij in je openingsbericht onduidelijk bent en geen informatie geeft over wat je zelf al hebt gedaan dan kan er alleen een algemeen antwoord worden gegeven en worden er vragen gesteld.

Zoals je in het stickytopic kunt zien zijn er regelmatig wat problemen met de UPC emailsystemen.
Deze duren over het algemeen maar heel kort.
Je schrijft echter dat je dit probleem al heel lang hebt. Wat is heel lang? Dagen, weken, maanden?
Is er in de tijd dat het fout ging iets veranderd aan jouw computer? Bv andere of nieuwere emailclient of antivirusprogramma.
Jij gebruikt dus Thunderbird, niet Firefox zoals eerst in de openingspost stond, en emailberichten die jij vertuurd komen niet bij de ontvangende partij aan?
Geld dat voor alle emails, of komt een deel wel aan?
Krijg je tijdens het versturen een foutmelding? Zoja, welke?
Krijg je emails retour dat ze niet uitgeleverd kunnen worden? Zoja, wat staat daar in.
Kun je via UPC webmail wel gewoon emails versturen?
 
Terug
Bovenaan