De nieuwe site is gelanceerd! Ziggo Gebruikersforum is vanaf nu het Provider Forum. Bekijk de aankondiging.

Uitgaande E-mail deels geblokkeerd door spamcop

JanB56

Forum Gebruiker
Berichten
8
Sinds kort kan ik geen berichten meer versturen naar bepaalde ontvangers, zoals bv. mijn advocaat. Ik krijg de mail terug met een melding van spamcop. Kennelijk reageert spamcop als er veel spam vanaf je IP-adres worden verstuurd, bv. door een virus oid. Ik heb alles nagelopen, de AV er op los gelaten. Niets.
Wat kan ik hier aan doen?
 

Briolet

Forum Gebruiker
Berichten
4.025
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Draait spamcop bij de ontvanger? (dat maak ik impliciet op uit je verhaal). In dat geval ziet de ontvanger alleen het IP van de Ziggo server en niet jouw IP.
Het komt echter wel voor dat er veel spam via een ziggo server verstuurd wordt en dan het hele IP van Ziggo op de spamlijst komt (Gebeurd soms ook bij GMail). Dan kun jij er weinig aan veranderen. Allen Ziggo kan de daders vinden en die IP adressen afsluiten, wat ze ook geregeld doen.
 
Topicstarter
Topicstarter
J

JanB56

Forum Gebruiker
Berichten
8
Draait spamcop bij de ontvanger? (dat maak ik impliciet op uit je verhaal). In dat geval ziet de ontvanger alleen het IP van de ziggo server en niet jouw IP.
Het komt echter wel voor dat er veel spam via een ziggo server verstuurd wordt en dan het hele IP van Ziggo op de spamlijst komt (Gebeurd soms ook bij GMail). Dan kun jij er weinig aan veranderen. Allen Ziggo kan de daders vinden en die IP adressen afsluiten, wat ze ook geregeld doen.
Nee, ik heb de ontvanger gebeld en die heeft geen spamcop draaien.
 

Briolet

Forum Gebruiker
Berichten
4.025
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Hier ook spamcop die mijn uitgaande mail via Ziggo blokkeert
TS heeft het over mail die terug komt. Dat is bij mij iets anders dan blokkeren, want dan gaat het al bij het verzenden mis.

Ziggo blokkeert bij mij ook wel eens mail zodat ik niet eens kan zenden. Dit weekend nog bij een reply op een mail waar de oude inhoud in kwam te staan. Door steeds meer uit de reply te wissen kwam ik achter de oorzaak. Hij viel over de domeinnaam die in de uitgaande mail terecht kwam.

Op 27 okt. 2020, om 08:36 heeft Joop Pilipchak <[email protected]> het volgende geschreven:

Blijkbaar staat dat domein in een of andere blacklist, maar het is een gewoon forum dat ik wel vaker bezoek en bij cloudflare ondergebracht is. En ik kan ook geen blacklist vinden waar die site in staat

Waarom iets geblokkeerd wordt is soms moeilijk te traceren. Bij de ziggo filters zijn het regelmatig stukjes in de inhoud.
 

Ronny-f

Forum Gebruiker
Berichten
3
Bedankt voor je reactie!
Heb ik ook aan gedacht maar de inhoud van de mail is een normaal stukje tekst zonder links, zonder eventueel controversiële woorden. Daarbij gaat het naar dat mailadres met de exact zelfde woorden al 20 jaar goed
Blijft vreemd...
 
Bovenaan