• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Uitbreiden abonnement doet meer dan je lief is

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Quint
  • Startdatum Startdatum
Q

Quint

Al jaren maken mijn ouders gebruik van de diensten van upc: analoge tv, internet en telefoon. Paar maanden geleden hadden mijn ouders besloten om digitale televisie in huis te nemen. Zo gezegd zo gedaan, dus via internet starter + dvr + hd besteld. Dit is verder prima geleverd en het werkt op zich naar behoren. Echter toen begon de administratieve ellende.

1. Bij digitale tv zat ook een aanbieding van een maand eredivisie live gratis op proef. Hier hebben ze overigens geen gebruik van gemaakt, maar na die ene maand bleef dat abonnement doorlopen en nu worden mijn ouders daar elke maand a 12,50 voor gefactureerd, terwijl ze het helemaal niet willen en er niet eens om hebben gevraagd. Ze hebben al tig gebeld daarover naar zowel upc als eredivisie live, maar ze worden van het kastje naar de muur gestuurd. Upc zegt dat ze bij eredivisielive moeten zijn en eredivisielive zegt dat ze bij upc moeten zijn.
2. Mijn ouders hadden voorheen anytime bij het telefoonabonnement, dus gratis bellen naar alle vaste nummers. Maar nu sinds de komst van digitale tv worden nu ineens alle telefoonkosten berekend. Blijkbaar is anytime teruggezet naar standaard om onbekende redenen. Ook al diverse keren gebeld hierover naar upc en die hebben het probleem nog steeds niet kunnen oplossen.

Mijn ouders hebben intussen al flinke kosten moeten maken door de vele telefoontjes naar upc (als ze er al doorheen komen) en diverse mailtjes die kant op blijven ook onbeantwoord. Ook worden er dus veel te veel kosten in rekening gebracht voor diensten, waar ze niet om hebben gevraagd en ze vragen zich af of ze dat ooit terug krijgen. Ze zijn onderhand ten einde raad en hebben nu spijt als haren op hun hoofd dat ze digitale tv hebben genomen door deze extra ellende.

Wat is dat toch dat je complete pakket wordt veranderd als je alleen maar iets extra's neemt? Paar jaar geleden had ik zelf precies hetzelfde waarbij mijn internet van extreme naar basic werd teruggezet, terwijl ik alleen maar mijn telefoonpakket van freetime naar anytime liet upgraden. Wat de link er tussen is, mag joost weten, maar blijkbaar rammelt het nogal in het systeem van upc. En zo heb ik wel van meer mensen gehoord dat dit soort dingen bij hun zijn gebeurd.

Maar intussen zitten mijn ouders er mee en we weten niet meer wat te doen. Wie oh wie weet raad en kan ons eventueel helpen?

Groeten,

Frank
 
Quint zei:
Maar intussen zitten mijn ouders er mee en we weten niet meer wat te doen. Wie oh wie weet raad en kan ons eventueel helpen?

Groeten,

Frank

PM naar een UPC medewerker hier wil wel eens helpen, meestal/altijd eigenlijk ;)
 
Een vriendelijk PM'tje met gegevens doet wonderen hier bij een UPC medewerker.
Zelf ondervonden 8)
 
Bedankt voor de reacties. Ik heb mijn vader eerst even om wat meer gegevens gevraagd en dan zal ik contact opnemen met 1 van de medewerkers.
 
Dat is vervelend, inderdaad via de webcare, voor als je het niet wist kan je hun hier vinden:

https://ziggoforum.nl/posts/186576/

Kies dan 1 iemand van de administratieve kant, die helpen je wel met de extra kosten en die kunnen uitzoeken waarom je ouders ineens andere dingen hebben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan