• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

UE40F8000 en CI+ 1.3 Smit

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Jacques Derks
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
J

Jacques Derks

Alles werkt naar behoren. Beeldkwaliteit interactieve tv is iets minder. Menu mag wel iets sneller
 
ik bedoel de beeldkwaliteit van in dit geval uitzending. Lijkt soms wel of ik analoog beeld heb ipv digitaal. Menu reageert wel traag.
 
ik bedoel de beeldkwaliteit van in dit geval uitzending. Lijkt soms wel of ik analoog beeld heb ipv digitaal. Menu reageert wel traag.

Persoonlijk vindt ik de beeldkwaliteit van I-TV voldoende doet niet onder voor andere aanbieders b.v. Netflix / Movie Max / Pathé Thuis enz.

Weet niet waar je de beeldkwaliteit kunt controleren in I-TV of de uitzending in ATV / SD / HD is ?

Dat het menu traag reageert ben ik met je eens (Is voor verbetering vatbaar ) maar dat is al sinds het begin zo.

Gr.Arno

TV: UE46F7000 / SW: T:FXPDEUC-1107.3,BT-S
CAM: @Smit / SW: IRD SCL3SECPLUSGRC-5.1.1.2
 
ik bedoel de beeldkwaliteit van in dit geval uitzending. Lijkt soms wel of ik analoog beeld heb ipv digitaal. Menu reageert wel traag.

Uitzending gemist wordt in een lagere bandbreedte aangeboden. Ik ga ervan uit dat we dit op termijn ook verhogen, naast dat we inmiddels alle nieuwe films obv h.264 (mpeg-4) gaan encoderen
 
Uitzending gemist wordt in een lagere bandbreedte aangeboden. Ik ga ervan uit dat we dit op termijn ook verhogen, naast dat we inmiddels alle nieuwe films obv h.264 (mpeg-4) gaan encoderen

Dit is goed nieuws en zal de ( Beeld ) kwaliteit van I-TV verbeteren.

Gr.Arno
 
UE40F8000 + Smit 1.3+

Beste Jacques,

Ik ben ook in het bezit van een UE40F8000 met een Smit 1.3+ module.
Is het bij jou ook het geval dat: 1) Je niet kun opnemen en tegelijker tijd naar een ander kanaal kunt kijken dan NED1 omdat deze niet gecodeerd is. 2) Tevens werkt het picture in picture bij mij ook niet, behalve dan weer Ned1 in combinatie met een andere zender. Ik weet bijna zeker dat dit te maken heeft omdat Ziggo al hun kanalen versleutelen en alleen Ned1 niet. De module kan waarschijnlijk maar 1 kanaal tegelijkertijd doorgeven. Ik hoor graag een antwoord van jou en van Ziggo hierop.

gr. Geert
 
CI+ cams die meer dan 1 kanaal kan decoderen bestaan nog niet in het leven van ziggo, wel de softcams. Wil je een antwoord van ziggo: bel 1200 want dit is een ziggo gebruikers-forum.
Er zijn meer niet gecodeerde zenders: ned1, nickelodeon en je favorite regionale omroep...
 
Dank je wel, een duidelijk antwoord.
Ga zeker bij Ziggo zelf informeren, want het is belachelijk dat de zenders bij Ziggo allemaal gecodeerd worden. Dit is bij UPC niet het geval en daar heb je dus iets aan je twin tuner. Dit hadden ze zowel bij Samsung als bij Ziggo aan moeten geven. Veel mensen worden zo genept. De vraag is of mensen op deze manier bij Ziggo blijven. Waarschijnlijk verdienen ze behoorlijk aan de contracten met Humax en Cisco omdat ik nu eigenlijk alleen maar een USB stickje nodig heb om op te nemen. Ik ga eens kijken of ik de analoge signalen er ook bij kan instaleren dan kan ik in ieder geval toch tv kijken tijdens het opnemen. Zeer klant onvriendelijk en niet meer van deze tijd om de technische mogelijkheden zo te vergrendelen.
 
Dank je wel, een duidelijk antwoord.
Ga zeker bij Ziggo zelf informeren, want het is belachelijk dat de zenders bij Ziggo allemaal gecodeerd worden. Dit is bij UPC niet het geval en daar heb je dus iets aan je twin tuner. Dit hadden ze zowel bij Samsung als bij Ziggo aan moeten geven. Veel mensen worden zo genept. De vraag is of mensen op deze manier bij Ziggo blijven. Waarschijnlijk verdienen ze behoorlijk aan de contracten met Humax en Cisco omdat ik nu eigenlijk alleen maar een USB stickje nodig heb om op te nemen. Ik ga eens kijken of ik de analoge signalen er ook bij kan instaleren dan kan ik in ieder geval toch tv kijken tijdens het opnemen. Zeer klant onvriendelijk en niet meer van deze tijd om de technische mogelijkheden zo te vergrendelen.

Het zou Ziggo inderdaad sieren als zij besluiten om het basispakket ook ongecodeerd digitaal door te geven. Lost deels een heel vervelend probleem op bij het gebruik van je PVR in je TV.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan