Onze Ubee wifi modem heeft de afgelopen twee maanden vier of vijf keer spontaan een fabrieksreset gedaan. Gelukkig heb ik een backup van de settings, dus een kwestie van laptop naar de meterkast, kabeltje eraan en setting terugzetten vanuit backup. Maar handig is dat natuurlijk niet, en sowieso zeer onwenselijk.
De Ubee is als volgt ingesteld:
- gewijzigde admin en password (dus geen Ziggo/draadloos)
- andere SSID's voor 2.4 en 5 wifi
- stuk of 10 port forwarding rules
- dhcp-server uitgeschakeld (draai ik zelf op een Windows server)
Ik heb zelfs een syslog server ingericht waarnaar de modem kan loggen, maar ik heb er niks vreemds in kunnen ontdekken.
Dus mijn vraag: heeft iemand dit al eens meegemaakt en is er een oplossing voor?
Eigenlijk wil ik dit probleem bij Ziggo aankaarten, maar ik krijg nu al slechte zin als ik denk aan moeilijke proces om dit door de eerstelijnshulp te krijgen :giveup:
De Ubee is als volgt ingesteld:
- gewijzigde admin en password (dus geen Ziggo/draadloos)
- andere SSID's voor 2.4 en 5 wifi
- stuk of 10 port forwarding rules
- dhcp-server uitgeschakeld (draai ik zelf op een Windows server)
Ik heb zelfs een syslog server ingericht waarnaar de modem kan loggen, maar ik heb er niks vreemds in kunnen ontdekken.
Dus mijn vraag: heeft iemand dit al eens meegemaakt en is er een oplossing voor?
Eigenlijk wil ik dit probleem bij Ziggo aankaarten, maar ik krijg nu al slechte zin als ik denk aan moeilijke proces om dit door de eerstelijnshulp te krijgen :giveup: