D
DDesign
Beste Ziggo forum gebruikers,
Sinds een week of 2 viel bijna elke dag mijn internet weg. Als ik dan in het modem ging kijken zag ik dat hij het WAN IP had losgelaten, dit kwam dan niet meer terug voordat ik de stroom ervan/erop zat. Ook ging het lampje US(upstream?) blauw knipperen.
Dus na 2 weken toch maar ziggo gebeld en het probleem verteld. De helpdesk medewerker zag meteen dat het niet klopte. Hierop vroeg hij wanneer er een monteur langs kon komen. Deze is vandaag (06-06-2013) langs geweest. Hij heeft niks aan het modem veranderd omdat het hieraan niet zou liggen. Het lag aan het kastje waar de kabel binnen komt? Dit kastje zorgde namelijk voor veel T3? meldingen in het modem.
Na het vervangen van het kastje deed alles het inderdaad weer als vanouds en leek het probleem opgelost. :pompom: Niet dus :cry: .
Vanavond was het weer zover geen internet verbinding mogelijk zowel met kabel als op wifi. Modem was trouwens ook niet meer bereikbaar via de browser. Ik dus weer bellen met de helpdesk :pompom:.
Deze medewerker vertelde mij dat hij constateerde dat het modem offline was en vroeg mij het opnieuw te resetten door middels de stroom eraf te halen. Na dit te doen deed alles het weer waarop hij vroeg of ik dit wel al geprobeerd had. Ja dit heb ik al 2 weken gedaan maar ik heb geen zin om dit elke dag te doen.
Toen zei hij in een keer dat hij een fout zag en dat ik maar de service+ lijn moest bellen. Toen ik vroeg wat er fout was zei hij dat de duplex fout stond. Ik zei duplex? dat is toch voor de snelheid op de netwerkkaart ofzo. Jaja meneer maar dat moet worden aangepast door onze service+ lijn etc.
Een discussie later was toch de enige optie de service+ lijn. Nu is mijn vraag of dit nou echt aan de duplex kan liggen dat mijn internet er weer uitvliegt? Dus geen internet via kabel/wifi en modem niet bereikbaar via browser. Want ik vond de antwoorden van de medewerker maar een beetje vaag alsof hij het zelf ook niet echt wist...
Ik hoor graag van jullie,
Groet Kenny
Sinds een week of 2 viel bijna elke dag mijn internet weg. Als ik dan in het modem ging kijken zag ik dat hij het WAN IP had losgelaten, dit kwam dan niet meer terug voordat ik de stroom ervan/erop zat. Ook ging het lampje US(upstream?) blauw knipperen.
Dus na 2 weken toch maar ziggo gebeld en het probleem verteld. De helpdesk medewerker zag meteen dat het niet klopte. Hierop vroeg hij wanneer er een monteur langs kon komen. Deze is vandaag (06-06-2013) langs geweest. Hij heeft niks aan het modem veranderd omdat het hieraan niet zou liggen. Het lag aan het kastje waar de kabel binnen komt? Dit kastje zorgde namelijk voor veel T3? meldingen in het modem.
Na het vervangen van het kastje deed alles het inderdaad weer als vanouds en leek het probleem opgelost. :pompom: Niet dus :cry: .
Vanavond was het weer zover geen internet verbinding mogelijk zowel met kabel als op wifi. Modem was trouwens ook niet meer bereikbaar via de browser. Ik dus weer bellen met de helpdesk :pompom:.
Deze medewerker vertelde mij dat hij constateerde dat het modem offline was en vroeg mij het opnieuw te resetten door middels de stroom eraf te halen. Na dit te doen deed alles het weer waarop hij vroeg of ik dit wel al geprobeerd had. Ja dit heb ik al 2 weken gedaan maar ik heb geen zin om dit elke dag te doen.
Toen zei hij in een keer dat hij een fout zag en dat ik maar de service+ lijn moest bellen. Toen ik vroeg wat er fout was zei hij dat de duplex fout stond. Ik zei duplex? dat is toch voor de snelheid op de netwerkkaart ofzo. Jaja meneer maar dat moet worden aangepast door onze service+ lijn etc.
Een discussie later was toch de enige optie de service+ lijn. Nu is mijn vraag of dit nou echt aan de duplex kan liggen dat mijn internet er weer uitvliegt? Dus geen internet via kabel/wifi en modem niet bereikbaar via browser. Want ik vond de antwoorden van de medewerker maar een beetje vaag alsof hij het zelf ook niet echt wist...
Ik hoor graag van jullie,
Groet Kenny