• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ubee modem: toegang tot niet mogelijk

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Wim44
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Berichten
127
Ubee modem aantal jaren in gebruik.
Instellingen volgens Ziggo, geen eigen aanpassingen.
Het betreft niet mijn eigen aansluiting, maar de aansluiting
van een andere Ziggo abo met WiFi problemen.

Abo komt van ander adres op nieuwe lokatie.
TV werkt goed. Internet is via WiFi een ramp.

WiFi werkt zeer traag en drop outs.
WiFi metingen gedaan.
Er zit een andere WiFi gebruiker ook op hetzelfde kanaal met nagenoeg dezelfde signaal sterkte op alle plekken in de woning.


De bedoeling is WiFi op ander kanaal instellen.

Eerste controle: Windows commando
ipconfig: modem op 192.168.178.1
Komt overeen met Ziggo beschrijving.

Toegang via WiFi met Ziggo SSID en key.
Geen probleem.



Wat gedaan:
Via WiFi en bekabeld (WiFi uit) verbonden met modem op 192.168.178.1
komt Ubee modem aanlogscherm netjes in beeld (Windows).

Invoeren: ziggo / ww: bedraad geeft geen toegang tot modem.
(staat vermeld op onderkant modem, en op website Ziggo bij
probleemoplossing).



Correctie: ziggo / draadloos


Vragen
Ik kan niet in modem komen, om de WiFi instellingen te veranderen.

Is hier een oplossing voor ?

Is er een factory reset nodig (hoe doe je die?)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
er van uitgaand dat het een ubee modem is, houdt de resetknop op de achterkant ca 30 seconden ingedrukt, totdat het modem herstart.
 
Invoeren: ziggo / ww: bedraad geeft geen toegang tot modem.
(staat vermeld op onderkant modem, en op website Ziggo bij
probleemoplossing).

Weet je zeker dat je goed hebt gekeken? Het is namelijk ziggo / draadloos.
 
bedankt voor reakties


1/. @PetervdM:
Ik zal RESET procedure uitvoeren.

2/. @Zapp:
Ingevoerd bij inloggen modem: ziggo / draadloos


bedraad is mijn fout, ik zat bedraad aangesloten, er werd tegen me gepraat terwijl ik "dit probleem" op het forum plaatste.
top voor het scherpe lezen. :)

Ik begrijp niet waardoor probleem bij inloggen bij het UBee modem
met: ziggo / draadloos ontstaat.

Zowel bedraad als draadloos dit probleem.


Toegang tot WiFi werkt.
Bedraad en via WiFi naar internet werkt.
IP adres modem is correct.
inloggen: ziggo / draadloos

Firewall ook uitgezet, bij inlog pogingen op modem.


Kan de gebruikersnaam en het wachtwoord in het modem zelf
aangepast worden? (normaal gesproken kan dat bij modems).



Volgens zeggen zijn deze instellingen nooit aangepast.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kan de gebruikersnaam en het wachtwoord in het modem zelf
aangepast worden? (normaal gesproken kan dat bij modems).



Volgens zeggen zijn deze instellingen nooit aangepast.

Ja, dat kan je wijzigen en het wordt aangeraden dit ook te doen als je zeker wilt zijn dat niemand in je modem kan komen die eenmaal op je wifi zit.

Als het inloggen niet lukt is de kan heel groot dat er geen standaard wachtwoord meer in zit. Uit zichzelf zal dat niet wijzigen (tenzij het modem stuk is).
 
inlog wijzigen

Ben sinds gisteren in het bezit van een nieuw modem (Ubee) EVW320M
met 5G ondersteuning nu wil ik "ziggo" en "draadloos" wijzigen dat lukt niet
ook niet bij tussenkomst helpdesk.
Heeft iemand het verlossende woord
 
Ben sinds gisteren in het bezit van een nieuw modem (Ubee) EVW320M
met 5G ondersteuning nu wil ik "ziggo" en "draadloos" wijzigen dat lukt niet
ook niet bij tussenkomst helpdesk.
Heeft iemand het verlossende woord
Wat lukt er precies niet (foutmelding)?

Sent from my MI 3W using Tapatalk
 
Ubee modem

Ik log in, ga naar geavanceerde instellingen > Basic > Security, en op die pagina kun je de administratieve toegang's privileges wijzigen
als ik ziggo wijzig dan verschijnt er een nwe pag. die zegt alleen

HTTP/1.0 200 OK

niets meer en niets minder. vervolgens wil ik opnieuw inloggen en zie bij "new username" weer gewoon "ziggo" staan om over het wachtwoord maar te zwijgen want die zegt dan ook

HTTP/1.0 200 OK
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan