• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

ubee modem "loopt vol"

  • Onderwerp starter Onderwerp starter wduizer
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
W

wduizer

Wij hebben het genot om met een ubee EVW3200 opgescheept te zitten....:roll: elke 2-3 dagen word de wifi verbinding ontzettend traag en stopt er soms helemaal mee zodat we dan de modem moeten resetten. Ik heb gebeld met Ziggo die vertelde mij dat als de modem lang aanstaat deze "vol loopt"????

Het enige wat dan werkt volgens Ziggo is resetten, dus stroom er af voor minimaal 20sec en dan weer aanzetten. Dit help idd! Even.....

Ook vind ik het bereik van de ubee op wifi erg klein, wat is normaal bij een router? Deze komt niet verder als een meter of 5....
 
Het beste kun je om beide problemen direct op te lossen er een losse router aan te hangen. Het probleem is dat het WiFi modem van Ziggo bij de eens prima werkt en bij andere is het een drama.

Door een losse router te gebruik ben je af van beide problemen.

Door de helpdesk laat je het router deel (bridge) uit zetten. Sluit de router aan op je modem en klaar ben je.

Daarna is het weer puur een modem en handelt je losse router alles verder af. Kost een kleine investering maar scheelt een hoop ergernis.

bv een TP Link TL-WR1043ND is een zeer betaalbare router die prima werkt.

Andere oplossing is om een tijdklok tussen je router te plaatsen en elke nacht schakel je het modem voor 5 minuten uit. Dan heb je er zelf geen omkiijken meer naar.

Het bereik kun je alleen maar vergroten door het modem op een andere plek te plaatsen. De router heeft een interne antenne en kun je dus niet richten.

Probeer bv deze zo hoog mogelijk te plaatsen. Hierdoor zal het signaal wat verbeteren. Als het modem in de meterkast staat dan heb je de meest slechte plek in het huis. Maar meestal ben je beperkt in het verplaatsen ivm de kabel van Ziggo en rest je niets anders om dan een versterker (repeater) te gebruiken. Maar voor dat geld kun je dus beter een lossen router gebruiken. Deze kun je wel makkelijk verplaatsen en zo een optimaal signaal proberen te verkrijgen.

Je kan proberen om het WiFi kanaal te veranderen. Als buren hetzelfde kanaal gebruiken dan zal dit elkaar storen waardoor je ook problemen met ontvangst kunt krijgen. Even inloggen op je Modem en bij WiFi kun je het kanaal handmatig veranderen. Door hiermee te spelen kun je kijken of het signaal beter wordt.
 
dank je,
We hebben inmiddels een sisco gekregen, maar daar is het bereik niet beter van, kan alleen maar hopen dat deze stabiler is. We hebben wel een Sitecom WL330. Deze wil ik gebruiken als extender, alleen krijg ik op een of andere wazige manier deze niet meer geinstalleerd. De installatie loopt halverwege vast. Deze vraag ligt al bij de costumer support dus ik hoop hier snel een antwoord op te krijgen.
Onze router staat gelukkig niet in de meterkast (ivm statische velden) maar in de woonkamer. In huis heb ik voldoende wifi bereik, alleen naar de aanbouw is het signaal niet sterk genoeg, daar wil ik de sitecom voor gebruiken...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan