B
Bert0210
Ik heb sinds 16 april Alles-in-1 Plus en kreeg daarbij een Ubee-modem in bruikleen. Omdat het draadloze bereik daarvan erg slecht was (5 meter uit de buurt van de meterkast is al te ver), heb ik zowel op de eerste als tweede etage van mijn huis een range extender erbij gezet (beide Linksys RE1000). Het bereik was daarmee wat beter, het signaal nog niet.
Het modem verbreekt de verbinding met internet meerdere keren per dag. Steeds weer opnieuw opstarten (en de verbinding op de verbonden computers ook 'herstellen') is erg vervelend. Ook ontdekte ik dat zo'n beetje iedereen in de buurt op hetzelfde kanaal (6) zit. Ik wilde het vrije kanaal 14 instellen, maar een telefoontje met de helpdesk leerde dat de kanalen 10-14 zijn geblokkeerd 'anders zou het modem te duur worden'. Wel heb ik op aanraden van de helpdesk toen een vast kanaal (1) ingesteld in plaats van een steeds door het modem automatisch te kiezen kanaal. Maar daarmee was het probleem van de slechte instabiele verbinding niet verholpen.
Ik was dus van plan om zelf een nieuw modem te kopen. Aan de andere kant dacht ik dat dat nogal belachelijk zou zijn: ik betaal een duur abonnement, waar gebruik van het modem inclusief is. Ik zou dus mogen aannemen dat Ziggo mij ook van een fatsoenlijk werkend en stabiel modem, met een goed draadloos bereik, kan voorzien.
Ik heb al een aantal keren contact opgenomen met de helpdesk over dit probleem. Een keer moest ik dus een vast kanaal instellen, een andere keer heeft een monteur de 'slechte datakabel' (tussen signaalsplitter en modem) vervangen ... maar niets helpt.
Mijn vraag is nu: hoe lost Ziggo dit voor me op? Misschien dan wel via het Webcare-team??
Al vast bedankt ... hoop ik ... :roll:
Het modem verbreekt de verbinding met internet meerdere keren per dag. Steeds weer opnieuw opstarten (en de verbinding op de verbonden computers ook 'herstellen') is erg vervelend. Ook ontdekte ik dat zo'n beetje iedereen in de buurt op hetzelfde kanaal (6) zit. Ik wilde het vrije kanaal 14 instellen, maar een telefoontje met de helpdesk leerde dat de kanalen 10-14 zijn geblokkeerd 'anders zou het modem te duur worden'. Wel heb ik op aanraden van de helpdesk toen een vast kanaal (1) ingesteld in plaats van een steeds door het modem automatisch te kiezen kanaal. Maar daarmee was het probleem van de slechte instabiele verbinding niet verholpen.
Ik was dus van plan om zelf een nieuw modem te kopen. Aan de andere kant dacht ik dat dat nogal belachelijk zou zijn: ik betaal een duur abonnement, waar gebruik van het modem inclusief is. Ik zou dus mogen aannemen dat Ziggo mij ook van een fatsoenlijk werkend en stabiel modem, met een goed draadloos bereik, kan voorzien.
Ik heb al een aantal keren contact opgenomen met de helpdesk over dit probleem. Een keer moest ik dus een vast kanaal instellen, een andere keer heeft een monteur de 'slechte datakabel' (tussen signaalsplitter en modem) vervangen ... maar niets helpt.
Mijn vraag is nu: hoe lost Ziggo dit voor me op? Misschien dan wel via het Webcare-team??
Al vast bedankt ... hoop ik ... :roll:
) gelezen. Ik wist alleen niet dat het met die ene instelling van de kanaalbreedte (ik heb die mogelijkheid trouwens nog niet gezien ook, bij het inloggen op het modem) wel mogelijk zou zijn om zelf een kanaal boven de 10 te kiezen. Daar ga ik eens naar op zoek als ik weer thuis ben. Bedankt!
. Dit was iets waar ik ook eens tegenaan liep en eerst niet boven de 9 kon instellen. Maar als je 9 kiest komt dat 2e kanaal al op 13 te zitten. 3 kanalen ertussen is om overlap te voorkomen. En als je juist kiest om dat extra kanaal op een lagere frequentie te nemen, kun je allen kanaal 5 t/m 13 kiezen. Dat dat extra kanaal bij drukke ether sowieso niet gebruikt wordt staat weer niet in de manual, maar staat in het 802.11n protocol. Alleen bij tests lees je dat lang niet alle modems dit op de officiële manier implementeren. Op de Apple airport worden die brede kanalen op de 2.4GHz band nooit gebruikt, ook al stel je dat in. :shock: