• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ubee Modem en Epson ALC1100 netwerkprinter

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Wesleymaur
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
W

Wesleymaur

Beste allen,

Bij zowel mijzelf als bij mijn schoonouders heb ik een EPSON Aculaser C1100 (ALC1100) netwerk laserprinter geïnstalleerd (via UTP Kabel). Voorheen werkte deze prima op de aanwezige draadloze routers.

Maar na installatie van de Ubee router van Ziggo ontvangt de printer nog wel de opdrachten, maar stopt hij halverwege met printer en geeft de PC van waaruit de opdracht verzonden wordt een foutmelding. Hierbij wordt overigens geen specificatie gegeven van de fout.

Ik heb de printer al een static lease IP adres gegeven en in de DMZ geplaatst, maar niets baat. Ook op de printer heb ik aangegeven dat hij een ip adres moet aanvragen (192.168.178.12) en daar ook de juiste gateway aangegeven (192.168.178.1).

Installatie van de printer gaat overigens probleemloos, hij is goed te vinden op het LAN en ook goed te bereiken via de draadloze apparatuur (laptop). En als ik de oude router weer gebruik (zyxel adsl router) werkt hij ook weer.

Het is in ieder geval consequent, want bij mijn schoonouders is dus ook sprake van dit euvel.

Hebben jullie tips? Zijn er programma'tjes waarin je de communicatie tussen printer en PC kan bekijken en zien wat er mis gaat?

Groet,
Wesley
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste allen,

Bij zowel mijzelf als bij mijn schoonouders heb ik een EPSON Aculaser C1100 (ALC1100) netwerk laserprinter geïnstalleerd (via UTP Kabel). Voorheen werkte deze prima op de aanwezige draadloze routers.

Maar na installatie van de Ubee router van Ziggo ontvangt de printer nog wel de opdrachten, maar stopt hij halverwege met printer en geeft de PC van waaruit de opdracht verzonden wordt een foutmelding. Hierbij wordt overigens geen specificatie gegeven van de fout.

Ik heb de printer al een static lease IP adres gegeven en in de DMZ geplaatst, maar niets baat. Ook op de printer heb ik aangegeven dat hij een ip adres moet aanvragen (192.168.178.12) en daar ook de juiste gateway aangegeven (192.168.178.1).

Installatie van de printer gaat overigens probleemloos, hij is goed te vinden op het LAN en ook goed te bereiken via de draadloze apparatuur (laptop). En als ik de oude router weer gebruik (zyxel adsl router) werkt hij ook weer.

Het is in ieder geval consequent, want bij mijn schoonouders is dus ook sprake van dit euvel.

Hebben jullie tips? Zijn er programma'tjes waarin je de communicatie tussen printer en PC kan bekijken en zien wat er mis gaat?

Groet,
Wesley

Probleem is opgelost. Ubee modem bleek wat kritischer te zijn op de gebruikte UTP kabel. Ik heb de kabel vervangen en het werkt weer als een zonnetje. De stekkertjes waren wellicht beschadigd. Kan dus een slotje op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan