• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ubee EVW321B + Xbox360 én NAS

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

sandeman11

Recent is door een Ziggomonteur onze oude router (EVW3200) vervangen door een EVW321B, omdat het Wifisignaal het niet meer deed. Da's mooi zou je zeggen, niets is helaas minder waar. Vanaf dat moment allerlei problemen met online gamen met Xbox360 én streamen vanaf een Synology NAS.

Voor online gamen kun je of de UPnP-optie inschakelen óf poorten forwarden, beide opties die niet werken. Dat resulteert in een foutmelding dat de Xbox geeft dat NAT-settings Strict of moderate is. Probleem is dan dat er bijna geen mogelijkheid is om een online game te joinen.

Uiteraard heb ik van alles al geprobeerd, de UPnP-optie in en uitgeschakeld, porttriggering gebruikt en portforwarding uitgevoerd. Niets van dit alles helpt! Bij portforwarding is het zelfs zo dat wanneer de poorten geforward zijn en ik deze test (via bijvoorbeeld https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/) ik de melding krijg dat deze tóch dicht staan...

Het andere probleem, we streamen films etc vanaf een Synology NAS naar onze Samsung Smart TV. Vanaf omruiling van de router ook daar problemen, heel random stopt het streamen en meld de TV "Apparaat afgesloten", even Googlen leert ook hier dat NAT-settings de boosdoener zijn.

Ik kan je vertellen de lol van het gamen alsook het streamen van films word er niet beter op. Ik heb ook geen idee meer waar het op te lossen is, overstappen naar een andere ADSL-router is natuurlijk altijd een mogelijkheid maar als het even kan zou ik het graag zo oplossen. Jullie nog ideeën? :giveup::giveup:

Als jullie nog suggesties hebben voor een andere router dan hoor ik die ook graag!
 
Hoi,

Ik heb dezelfde problemen met een cisco modem epc nogwat (heb er ook een topic voor aangemaakt). De nat tabellen schijnen niet goed te zijn ofzo, en dus heb ik constant time-outs met online gamen. Wanneer dit gebeurt is wisselend. Ook heb ik regelmatig dat als ik op de laptop of telefoon zit dat er even geen data terug komt voor de aanvraag die mijn laptop op telefoon doet. Helaas doet Ziggo hier helemaal niks aan. Je kan dan inderdaad een andere modem er achter zetten die van betere kwaliteit is en niet 7 of 8 jaar oud is ;) Dan moet je ziggo bellen en inderdaad "bridgen". Meer weet ik er ook niet van.

Met vriendelijke groet,

jelle
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan