Ubee EVW3200 WIFI router

Status
Niet open voor verdere reacties.

pmpatricia

Forum Gebruiker
Berichten
6
Hallo ik weet niet of iemand anders het probleem herkent maar ik heb veel problemen met mijn WIFI ik moet mijn mobiel bijna OP de modum leggen om een beetje wifi-signaal te krijgen.

Is dit normaal of is iemand hiermee bekend met het modem dat ik van Ziggo heb gekregen?
Ik heb hem al een tijdje maar pas geleden een mobiel waarbij ik ook kan internetten en WIFI'n.
Dus ben er nog niet zo bekent mee.
k heb toen de instelling om wifi aan te zetten aangezet.


Kan iemand mij hiermee helpen om dit probleem te verhelpen??

alvast bedankt
Pmpatricia.
 

Ziggo WebTeam Jelle

Forum Gebruiker
Berichten
1.533
Heb je de modem al eens terug gezet naar de fabrieksinstellingen? Dit kan ook via ons of de klantenservice. Als je middels PB je postcode+huisnummer stuurt zal ik de modem voor je resetten naar de fabrieksinstellingen.
 

mesa57

Forum Gebruiker
Berichten
5.461
Stel op de modem/router wpa2/aes in. Zet hem op en vast kanaal wat vrij is in je omgeving (gebruik inSSID om te zien wat bezet is).
 

Briolet

Forum Gebruiker
Berichten
4.237
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Of probeer de 5GHz band te gebruiken. Die is een stuk vrijer van storingen door andere netwerken. Ik heb vandaag een blokje omgelopen met het programma NetScan. In totaal zag hij 71 wifi zenders in dat blokje en slechts 2 gebruikten de 5GHz band. En dan waren mijn 2 Airports die op zowel 2.4 als 5.0 uitzenden. Ik wist wel dat 5.0 niet populair is, maar nul andere had ik niet verwacht.
 

Briolet

Forum Gebruiker
Berichten
4.237
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Tja, beter een kleiner bereik zonder storing dan een groot bereik waar je alleen maar storing op hebt op iets grotere afstand. Effectief wordt het bereik dan toch weer gelijk, of zelfs groter bij 5GHz. :wink:

Ik denk dat het grootste probleem is dat lang niet alle cliënten 5GHz ondersteunen. Maar indien wel, is het zeker de moeite waard.

Maar bij TS zal er een ander probleem zijn als er zelfs op zeer korte afstand geen bereik is.
 
Topicstarter
Topicstarter
P

pmpatricia

Forum Gebruiker
Berichten
6
Alvast bedankt voor het meedenken
@Ziggo WebTeam Jelle ik heb idd de router al naar fabrieksinstellingen terug gezet helaas had ik daarna nog geen verbetering.

@Briolet Is het niet zo dat je op de 5GHz niet nog minder bereik hebt?
Ik heb nu al amper bereik alleen als ik naast het modem zit heb ik net 1 streepje bereik.

@mesa57 [Stel op de modem/router wpa2/aes in] ik zal hier morgen eens naar kijken wat dit doet met mijn verbinding. Staat dat ergens duidelijk beschreven?
 

PE4000

Forum Gebruiker
Berichten
318
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Patricia,
Misschien een tip voor je: wanneer je een smartfone met android hebt, dan zou je Wifi Analyzer kunnen installeren (gratis). Zo kun je zeer snel wifi signalen (2.4 GHz band) opsporen en ook kun je zo zien welk kanaal 'vrij' is.
Is heel makkelijk in gebruik.
 

Briolet

Forum Gebruiker
Berichten
4.237
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Wifi analyzer gebruiken is zeker een aanrader in dit geval. Niet alleen om te zien waar de andere zenders zitten, maar je krijgt ook een idee van de eigen zendsterkte i.c.m. de andere zenders. Overigens werkt Wifi analyzer ook op de 5GHz band. Alleen de meeste phones ondersteunen dat niet. De iPhone b.v. ondersteund het pas sinds het nieuwste model.
Daarom is het jammer dat je op de Ziggo router een keuze moet maken tussen òf de een òf de andere frequentie. De apple wifi zenders kunnen ze gelijktijdig gebruiken en ook nog elk een eigen naam geven als je zou willen.

En op mijn laptop haal ik op de 5.0 GHz band de dubbele snelheid t.o.v. 2.4 GHz band (16 i.p.v. 7 MByte/sec) Maar dat zal per netwerkkaart anders zijn.
 
Topicstarter
Topicstarter
P

pmpatricia

Forum Gebruiker
Berichten
6
@Briolet en PE4000 ik heb intussen alles al geprobeerd wifi analyzer geeft niet eens mijn router weer.
ik heb de router ingesteld op 5GHz maar dan kom ik helemaal niet meer op wifi.

Ben het wel een beetje zat ondertussen erger me hier al een tijd lang aan sinds ik mobiel heb met wifi mogelijkheden maar kost me alleen maar data omdat mijn wifi het gewoon niet doet.

heeft er nog iemand een suggestie?

Ben ten einde raad denk er echt over om dan maar over te stappen heb jaren lang al @home en Ziggo gebruikt. Ben al jaren lang een tevreden klant en eerder nooit geen problemen gehad maar vind dit geen stijl.

groetjes
Pmpatricia
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan