• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ubee evw3200 72 Mbit ipv 150 Mbit

Status
Niet open voor verdere reacties.
E

El Aidge

Hallo,
Ik het zit met het volgende probleem: mijn wlan adapter zegt altijd dat er maar 72 Mbit verstuurd worden, in plaats van de 150 Mbit die het ding kan. Ook bij een laptop, en een andere pc met andere wlan adapter, alleen maar 72 Mbit. Ik wist wel dat dit theoritische waardes zijn, maar toch dacht ik dat er verbetering zou komen als ik dit zou oplossen. Dit klopte dus uiteindelijk ook, want ik op een of andere manier kreeg ik dus die 150 Mbit.
Zo had ik het gedaan: Bij wireless eerst op kanaal 12 zetten, dan 802.11 n mode op off, dan weer op auto, en dan bandwith op 40 mhz.
Ik heb geen idee waarom, maar dat werkte. Alle die apparaten zijden toen 150 Mbit, en het was ook echt sneller. Ik kreeg in plaats van 40 Mbit, de volle 60 Mbit. dat was zeker geen fout ofzo, ik had zelfs iets gedownload met die snelheid. Nu zou je denken dat ik helemaal gelukkig ben, maar nee hoor. Na een tijdje stond het gewoon op 72 Mbit. Toen heb ik de boven beschreven procedure herhaald, weer 150 Mbit. Toen starte ik even direkt de router nieuw, en jazeker, weer 72 Mbit.
Weet iemand hier raad mee? Heeft de router een defekt?
Ik bevestig nog een keer: Mijn internet wordt werkelijk sneller als die 150 Mbit aangeeft, dat is geen placebo ofzo, dus de router kan gewoon meer dan die nu doet, maar hij wil blijkbaar zelf niet. :?
 
Hallo,
Ik het zit met het volgende probleem: mijn wlan adapter zegt altijd dat er maar 72 Mbit verstuurd worden, in plaats van de 150 Mbit die het ding kan. Ook bij een laptop, en een andere pc met andere wlan adapter, alleen maar 72 Mbit. Ik wist wel dat dit theoritische waardes zijn, maar toch dacht ik dat er verbetering zou komen als ik dit zou oplossen. Dit klopte dus uiteindelijk ook, want ik op een of andere manier kreeg ik dus die 150 Mbit.
Zo had ik het gedaan: Bij wireless eerst op kanaal 12 zetten, dan 802.11 n mode op off, dan weer op auto, en dan bandwith op 40 mhz.
Ik heb geen idee waarom, maar dat werkte. Alle die apparaten zijden toen 150 Mbit, en het was ook echt sneller. Ik kreeg in plaats van 40 Mbit, de volle 60 Mbit. dat was zeker geen fout ofzo, ik had zelfs iets gedownload met die snelheid. Nu zou je denken dat ik helemaal gelukkig ben, maar nee hoor. Na een tijdje stond het gewoon op 72 Mbit. Toen heb ik de boven beschreven procedure herhaald, weer 150 Mbit. Toen starte ik even direkt de router nieuw, en jazeker, weer 72 Mbit.
Weet iemand hier raad mee? Heeft de router een defekt?
Ik bevestig nog een keer: Mijn internet wordt werkelijk sneller als die 150 Mbit aangeeft, dat is geen placebo ofzo, dus de router kan gewoon meer dan die nu doet, maar hij wil blijkbaar zelf niet. :?

Ik vermoed dat Ziggo hier de hand in heeft en men gewoon niet wil dat de snelheid op 150 Mbit komt. Ligt hert wellicht aan je abbo?
 
Ik vermoed dat Ziggo hier de hand in heeft en men gewoon niet wil dat de snelheid op 150 Mbit komt. Ligt hert wellicht aan je abbo?
150 Mbit is de wifi verbindingssnelheid. Niet de internet connectie snelheid.
 
Ik heb met de ziggo klantenservice gebeld, en we krijgen een nieuwe modem-router :wink:
 
Ik heb met de ziggo klantenservice gebeld, en we krijgen een nieuwe modem-router :wink:

Welke merk/type ga je krijgen?
Hopelijk niet weer de Ubee evw3200!:cry:
Wat was de reden dat Ziggo besloot een nieuwe modem-router te verstrekken?
 
Ik het zit met het volgende probleem: mijn wlan adapter zegt altijd dat er maar 72 Mbit verstuurd worden, in plaats van de 150 Mbit die het ding kan.

Heeft het niet met drukte in de ether te maken? Bij de 2.4 GHz band moet hij zelfs terug van de 40 naar de 20 MHz bandbreedte als er een andere zender binnen 2 kanalen van hem zelf zit. Of dat ook al bij de 5GHz band geld weet ik niet. Maar het zou een reden kunnen zijn dat hij met hoge snelheid begint en dan terug gaat in snelheid omdat er andere zenders in zijn buurt opereren.
Als er er een andere sterke zender op het zelfde kanaal zit kunnen ze zelfs gaan samenwerken en om en om de ether gebruiken. Geeft ook een halvering van de snelheid, maar is altijd nog beter dan geen signaal door een gestoorde verbinding.:-P
 
It takes two to tango om 150 Mbit te halen.
Hoe heeft Ziggo vastgesteld dat het de wlan modem/router is en niet de draadloze nic?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De 150Mbp/s is alleen in zeer gunstige omstandigheden te halen en dan blijft het een theoretische snelheid. Gebruik de 40Mhz alleen op 5Ghz want op 2.4 is het veel te druk om er profijt van te hebben.

De connectiesnelheid is afhankelijk van heel veel factoren maar hoe verder van het Access Point/Router of hoe drukker het is op de frequentie hoe lager de snelheid.

Oude devices die alleen 802.11b (max 11 Mbp/s) ondersteunen kunnen een 802.11n netwerk behoorlijk qua snelheid omlaag brengen (technisch verhaal maar kortweg: heeft te maken dat het nieuwe device zich moet conformeren aan het oude device). 802.11g (max 54 Mbp/s) devices hebben een veel kleinere impact.

De maximumsnelheid zelf is meestal alleen te halen in een 1-op-1 verbinding in een omgeving waar geen andere draadloze netwerken zijn (en de juiste apparatuur).
 
Zo, excuseert u mij dat ik verder niet schreef of het probleem nu opgelost was of niet, want het was een fout, we kregen toch geen nieuwe router.:roll:
Na bijna een maand met Ziggo te onderhandelen kwam het uiteindelijke antwoord, nadat zelfs een monteur gestuurd werd: Wi-Fi is niet gegarandeert. Zelfs direct naast de router had ik maar 47 MBit/s (vanwege de 72 theoretische MBit/s beperking.) Ik probeerde dit aan de monteur uit te leggen, reactie: "maar u heeft toch ook maar 60 MBit" :rolleyes:. Verder zei hij nog dat Wi-Fi willekeurig is, zelfs naast de router heb je misschien niet de volle snelheid. Hierna stuurde ik een lange mail, maar nee, de monteur had gelijk, Wi-Fi is inderdaad niet gegerandeert, volgens ziggo. Ik had er dan wel schoon genoeg van en kocht zelf maar een nieuwe router: werkt perfekt. Voor mij is de conclusie dat de router van ziggo gewoon defect is, maar men weigerde gewoon een nieuwe te sturen. Ik ben nu natuurlijk erg ontevreden over de service van Ziggo, maar tenminste kan ik nu mijn volle snelheid gebruiken: gewoon 60 MBit/s. Misschien dat deze post nog andere mensen helpt :wink:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan