• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ubee EVM modem en Sitecome WL-309 router probleem

  • Onderwerp starter metalalbert
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
M

metalalbert

Probleem met Ubee EVM 3200 modem en Sitecom WL-309 Gaming Router 2

Ik heb ergens vorig jaar op advies van de Ziggo helpdesk een andere router gekocht, en ik koos voor de Sitecom WL-309 Gaming Router 2. Mijn vorige router was namelijk aan vervanging toe, en toen ik de Ziggo Helpdesk vroeg of ik in aanmerking kwam voor het nieuwe Ubee modem met ingebouwde WiFi zeiden ze dat mijn huidige modem (de Ubee EVM 3200) nog goed genoeg was en ik daarom niet het nieuwere Ubee modem kreeg.

Ik heb dus een Ziggo AIE Extra abonnement, (120 Mbit download en 10 Mbit upload). Regio Tilburg. En nu heb ik sinds enige maanden het probleem dat om de zoveel tijd mijn modem offline knalt. Er is geen vast patroon of zo, soms duurt het een paar weken, dan ineens gebeurt het twee dagen achter elkaar. Heel irritant als ik aan een website werk, of zit te gamen. De verbinding valt in een keer weg en op het modem brand het power lampje groen, het download lampje oranje en het upload lampje knippert. Het laatste lampje (ik weet niet precies welke, maar het is volgens mij het laatste lampje na de lampjes van de telefoon) knippert ook continu. Als ik het modem en de router reset (stekker eruit, 30 seconden wachten, stekker er weer in) herstelt de verbinding zich echter weer. Tot het moment daar is dat het probleem zich weer voordoet.

Ik vraag mij nu af of dit aan een instelling in de router ligt, aan het Ubee modem zelf of aan de combinatie van beiden. Ik ben echter een absolute leek op het gebied van routers, heb dus sinds de aanschaf geen wijzigingen aan gebracht in de standaard instellingen van de router en weet dus ook echt niet wat ik wel en niet mag veranderen. Ik ben dan ook bang dat echt technische antwoorden totale abacadabra voor me zullen zijn. Niettemin begin ik stilletjes te geloven dat er een instelling niet goed is.

Ik zou dan ook willen vragen of iemand dit probleem herkent en me kan vertellen hoe ik het oplos? Wellicht kan een Ziggo abonnee met dezelfde router mij de juiste instellingen doorgeven? Ik vraag me ook af wat die kerstboom verlichting op het modem betekent? Is het vanwege signaal verlies of iets anders? Ik ben namelijk de handleiding kwijt geraakt en heb die tot nu toe ook niet kunnen vinden op internet.

Ik hoop dat iemand me kan helpen, want na maanden van resetten wil ik graag een permanente oplossing.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
 
De router is 99 van de 100 keer niet de oorzaak dat het modem gaat resetten. Eerder een probleem met de verbinding. Hier kun je rustig de helpdesk voor bellen of webcare PM-en.
 
Oke, bedankt. De eerstvolgende keer dat mijn modem plat gaat ga ik bellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan