• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ubee>CiscoE3200>NAS>webserver instellen...maar hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

rroen

Hallo,
Ik krijg de webserver op de nieuwe nas niet werkend omdat de instellingen op de router(s) nog niet goed zijn. Hopelijk kan iemand me wat op weg helpen om het wel werkend te krijgen.

In de meterkast hangt een recente Ubee modem van Ziggo, daarachter (midden in de woning) een CiscoE3200 router en daarachter een Qnap NAS 419P II

IP Ubee = 192.168.178. > dhcp aan en IP begint bij 192.168.178.10
IP Cisco = 192.168.1.1 > dhcp aan en IP begint bij 192.168.1.100
IP NAS = 192.168.1.109

Moet ik ergens een range veranderen, of iets forwarden??
De websserver staat aan op de Nas...

Hiervoor had ik achter de ubee een asusWL700 als router+webserver en dat werkte prima. Ik hoefde alleen m'n IP adres in te geven in de adresbalk en daarachter de naam van het html bestand.
 
Normaal gesproken is er niks in te stellen in een router voor een nas. Heeft de NAS dat IP adres via DHCP gekregen of heb je dat vast ingesteld ? Vaste IP adressen zouden buiten de dhcp range moeten liggen om conflicten te voorkomen.
 
nas.png
 
Ng een poging de plaatjes te laten zien maar nu via imageshack>>>

Dit is de ubee modem van ziggo:
https://imageshack.us/photo/my-images/43/schermafbeelding2012052z.png/

Dit is de Gbit Router CiscoE3200:
https://imageshack.us/photo/my-images/43/schermafbeelding2012052ck.png/

Dit is de Qnap Nas:
https://imageshack.us/photo/my-images/831/schermafbeelding2012052s.png/

Wat moet ik nu waar instellen?:?
Je hebt twee routers achter elkaar aangesloten, dan moet je het volgende stappenplan volgen:
https://www.ziggo.nl/#klantenservic...lannen/stappenplan-router-achter-router-ubee/
Of als je de router functie van je Ubee niet wil gebruiken door Ziggo in Bridge mode laten zetten (uitschakelen Dus).
Suc6 ermee.
 
Als je de webinterface buiten je netwerk wilt benaderen (binnen je netwerk lukt zo te zien) dan moet je poort 80 of 8080 in beide routers forwarden.
 
Je hebt twee routers achter elkaar aangesloten, dan moet je het volgende stappenplan volgen:
https://www.ziggo.nl/#klantenservice...r-router-ubee/
Of als je de router functie van je Ubee niet wil gebruiken door Ziggo in Bridge mode laten zetten (uitschakelen Dus).

Dat is nog maar het begin...

vervolgens dit doen:

https://web.qnap.com/pro_features_ftp.asp#ap01https://web.qnap.com/pro_features_ftp.asp#ap01

Heb zelf de qnap 219+, ten allen tijden benaderbaar..Zowel via lan als via wan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan