Hallo,
Na tig uren Google te hebben ingezet en hier te hebben gezocht ben ik er nog steeds niet uit;
Ik heb een Ubee modem waarvan het wifi signaal niet in heel het huis optimaal is.
Ik wil het wifi signaal uitbreiden via een Apple Airport Express.
Echter loop ik tegen problemen aan.
Ik krijg 2 foutmeldingen foutmelding 1 en foutmelding 2
Ik heb volgens mij alles goed ingevuld.
In de Ubee modem/router heb ik onder Wireless -> Bridging aangezet en het mac adres van mijn Airport Express ingevoerd.
In het configuratie programma van de Airport Express heb ik de WDS mode geactiveerd en het mac adres van de Ubee modem ingevoerd.
Meer handelingen hoeven er toch niet te worden gedaan?
Als het bovenstaande niet mogelijk is heb ik ook nog een andere optie;
Ik heb van Ziggo 2 wifi Ubee modems/routers gekregen. Netjes gebeld dat ze er 2 hebben opgestuurd en ik niet de moeite wilde nemen om het pakketje af te geven bij een postkantoor maar Ziggo het maar op moest laten halen (sorry), dat wilde Ziggo echter niet en ik mocht de 2de modem gewoon houden.
Is het mogelijk dat ik een 2de Ubee modem/router in het huis plaatst en deze dan gebruik om mijn huidige wifi netwerk uit te breiden?
Hopelijk kan iemand me helpen.
Ik wil trouwens wel alles draadloos doen, aangezien ik het niet zo zie zitten om kabels te gaan trekken.
Alvast ontzettend bedankt!
Na tig uren Google te hebben ingezet en hier te hebben gezocht ben ik er nog steeds niet uit;
Ik heb een Ubee modem waarvan het wifi signaal niet in heel het huis optimaal is.
Ik wil het wifi signaal uitbreiden via een Apple Airport Express.
Echter loop ik tegen problemen aan.
Ik krijg 2 foutmeldingen foutmelding 1 en foutmelding 2
Ik heb volgens mij alles goed ingevuld.
In de Ubee modem/router heb ik onder Wireless -> Bridging aangezet en het mac adres van mijn Airport Express ingevoerd.
In het configuratie programma van de Airport Express heb ik de WDS mode geactiveerd en het mac adres van de Ubee modem ingevoerd.
Meer handelingen hoeven er toch niet te worden gedaan?
Als het bovenstaande niet mogelijk is heb ik ook nog een andere optie;
Ik heb van Ziggo 2 wifi Ubee modems/routers gekregen. Netjes gebeld dat ze er 2 hebben opgestuurd en ik niet de moeite wilde nemen om het pakketje af te geven bij een postkantoor maar Ziggo het maar op moest laten halen (sorry), dat wilde Ziggo echter niet en ik mocht de 2de modem gewoon houden.
Is het mogelijk dat ik een 2de Ubee modem/router in het huis plaatst en deze dan gebruik om mijn huidige wifi netwerk uit te breiden?
Hopelijk kan iemand me helpen.
Ik wil trouwens wel alles draadloos doen, aangezien ik het niet zo zie zitten om kabels te gaan trekken.
Alvast ontzettend bedankt!