• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Ubee + Airport Express (bridge)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Berichten
2
Hallo,

Na tig uren Google te hebben ingezet en hier te hebben gezocht ben ik er nog steeds niet uit;

Ik heb een Ubee modem waarvan het wifi signaal niet in heel het huis optimaal is.
Ik wil het wifi signaal uitbreiden via een Apple Airport Express.
Echter loop ik tegen problemen aan.
Ik krijg 2 foutmeldingen foutmelding 1 en foutmelding 2

Ik heb volgens mij alles goed ingevuld.
In de Ubee modem/router heb ik onder Wireless -> Bridging aangezet en het mac adres van mijn Airport Express ingevoerd.
In het configuratie programma van de Airport Express heb ik de WDS mode geactiveerd en het mac adres van de Ubee modem ingevoerd.

Meer handelingen hoeven er toch niet te worden gedaan?

Als het bovenstaande niet mogelijk is heb ik ook nog een andere optie;
Ik heb van Ziggo 2 wifi Ubee modems/routers gekregen. Netjes gebeld dat ze er 2 hebben opgestuurd en ik niet de moeite wilde nemen om het pakketje af te geven bij een postkantoor maar Ziggo het maar op moest laten halen (sorry), dat wilde Ziggo echter niet en ik mocht de 2de modem gewoon houden.

Is het mogelijk dat ik een 2de Ubee modem/router in het huis plaatst en deze dan gebruik om mijn huidige wifi netwerk uit te breiden?

Hopelijk kan iemand me helpen.
Ik wil trouwens wel alles draadloos doen, aangezien ik het niet zo zie zitten om kabels te gaan trekken.

Alvast ontzettend bedankt!
 
Het soort netwerk dat je beschrijft staat bekend als WDS, waarbij een van de draadloze routers als centraal punt wordt ingesteld (DHCP-server, internet gateway). Dat zou dan de Ubee EVW3200 moeten zijn.

Als ik zo snel even de EVW3200 handleiding doorneem, dan zie ik geen WDS, wel iets dat "Bridging" wordt genoemd (maximaal 4 bruggen). Nu is een draadloze brug doorgaans bedoeld om een bedraad apparaat aan te sluiten op een draadloos netwerk. Dat zou een Airport Express kunnen zijn (ingesteld op "Join a wireless network") waaraan een apparaat via Ethernetkabel kan worden gekoppeld -- ik gebruik dat soms om mijn Humax 5050c PVR aan het netwerk te koppelen. Ook kan de Airport Express dan aan geluidsapparatuur worden gekoppeld voor Airplay.

Ik weet niet waarom de Ubee daarvan maximaal 4 kan aansluiten... dat is ongebruikelijk. Het kan zijn dat de vertalers (Ziggo?) hier toch WDS bedoelen, dat weet ik niet.

WDS is een zorgenkindje in netwerken: het werkt vaak alleen maar bij apparatuur van dezelfde fabrikant. Bij voorbeeld: een Airport Extreme als centraal basisstation en een Airport Express (of meerdere) als uitliggend station. En als het dan al werkt, dan moet men tevens rekening houden met snelheidsverlies: so wie so een halvering, omdat er in beide richtingen moet worden ontvangen en verzonden; meestal nog meer verlies.

In jouw geval is het volgende het overwegen waard: een Ethernetkabel trekken naar een uitliggende Airport Express, en deze dan instellen als "Extend" of "Create a wireless network".
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan