• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Type kabelmodems

Berichten
4
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Welke type kabelmodems zijn er en welke is het beste?
Al gekeken onder het kopje upc informatie, maar daar lijkt de informatie een beetje verouderd?
 
Als je op dit moment een internetaansluiting bij UPC neemt krijg je waarschijnlijk de Thomson TWG870, of de Cisco EPC3925. Beide zijn modem routers.
Na de nieuwe firmware voor de Thomson zijn er veel mensen die problemen hebben met die modem.
Er is ook een kleine kans dat je een modem zonder router krijgt (Cisco EPC3208), maar dan moet je wel heel duidelijk aangeven bij de bestelling dat je een modem zonder draadloos wilt hebben.

Over het algemeen hebben de modems zonder router de minste problemen.
Overigens heb je bij UPC geen vrije keuze betreft de modem. Je bij een telefonisch bestelling wel aangeven wat je graag wilt, maar UPC beslist en je krijgt wat je krijgt.
 
Johnny54 zei:
Over het algemeen hebben de modems zonder router de minste problemen.
Overigens heb je bij UPC geen vrije keuze betreft de modem. Je bij een telefonisch bestelling wel aangeven wat je graag wilt, maar UPC beslist en je krijgt wat je krijgt.

Van het weekend heeft een vriendin van me een abbo afgesloten in upc winkel. onder voorwaarde van een cisco router en anders gaat het niet door. Resultaat is een cisco 3925 ;-)
 
ook over die cisco zijn hier wel diverse klachten te vinden net als over de thomson 870
 
Dacht dat Thomson amper wordt uitgedeeld nog?

Vraag is of je een router hebt, en daar veel waarde aan hecht, eigen router. Maar ook als je dat niet doet, durf ik hier nog zonder zweten te zeggen dat de router die je bij de 3208 beter zal zijn dan die in de 3925 zit. Ach 3925 zal ook wel voldoen, ben toch blij met de 3208 domme/bridge modem. Je krijgt een Sitecom router erbij , geen lullig ding IMO, krijg je erbij omdat je abo zegt dat ook recht hebt op Wifi.

Zoals hierboven aangegeven door nspoor, naar winkel gaan loont (als je een 3208 wilt, als je telef. doet denk ik wel dat je minimaal een 3925 kan verwachten (als Johnny54 gelijk heeft dat Thomson nog wordt verzonden, heb je geen zekerheid)), al snap ik ook wel aan dat dat voor niet iedereen weggelegd/makkeljk is.
 
Na de problemen met mijn Thompson 780 heb ik eindelijk een Cisco 3925 gekregen. Ik blij. Maar helaas was deze al net zo slecht. Nu sinds 2 weken een "domme" 3212 modem en een eigen router.
Nu ben ik echt blij. Alles werkt zoals ik wil en zoals ik verwacht.
 
Ik heb een arris staan voor telefonie en een cisco voor het internet. Beide zonder (wireless) router functionaliteit. Om beide apparaten aan te kunnen sluiten zit daar weer een extra splitter voor. Lijkt me niet goed voor signaal kwaliteit, stroomverbruik en is ook nog eens lelijk.
Zou ik recht hebben om die 2 door een nieuwe modem te laten vervangen of moet er een 'per ongeluk' stuk gaan wil upc aan vervanging doen?
 
Twee modems? Is dat vanwege de snelheid van je internetabonnement? En voorziet de Cisco niet in telefonie? Ik heb nl. alleen maar een Aris voor alles (internet en telefonie).
 
Klopt. ik heb een 60mbit abonnement wat de arris niet aan kan en de cisco heeft geen aansluitingen voor telefonie dus daar hebben ze de arris voor laten staan.
 
Nou dan bel je upc dat je niet eens bent met groter stroomverbruik, kijken wat ze zeggen. Of is je belangrijkste reden dat het niet mooi is? Dat kan ik gebrijpen jah, of upc daar een boodschap aan heeft...?
Oja kijk uit dat je geen modem/router krijgt ihg ze toch een nieuwe sturen.
 
Terug
Bovenaan