• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Twonky of anders?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter VictorWal78
  • Startdatum Startdatum
V

VictorWal78

Beste alle,

Ik weet nog dat er ooit twonky werd gebruikt om van de pc en phone naar de Horizon box te streamen.
Nu kan ik alleen die twonky niet meer vinden in de i-Store en ook, welke zou ik nodig hebben op mijn pc om vandaar te kunnen streamen of is er een ander programma en app die dat beter kunnen?

Alvast bedankt. :)
 
Inloggen op je account van mijn UPC dan bij je tv abo kijken en daar staat Twonky inclusief de code om het te gebruiken.
 
Super heren, Twonky staat er op, nu alleen nog de app op de telefoon. Maar dat komt wel.
Voor nu ben ik blij met Twonky op de pc. :-)
 
Wat is het nut van Twonky? Ik heb Twonky niet geïnstalleerd op m'n PC, maar als ik vanuit de Horizon "Mijn apparaten" selecteer dan vind ik daar alle bestanden die in de "Libraries" zijn opgenomen. Daar is Twonky dus niet voor nodig!

Dus nogmaals: wat is het nut van Twonky? :cool:
 
DLNA (Digital Living Network Alliance) is een standaard om mediabestanden onderling tussen apparaten te delen.
Kortgezegd maakt deze standaard het mogelijk om muziek en films tussen diverse apparaten te streamen.

De Horizon box kan als DNLA cliënt contact maken met een DNLA server zoals bv de Windows Mediaspeler, Twonky, Plex etc.
De Horizon box kan echter ook, net als een computer, bestanden zien op andere apparaten. Uiteraard alleen als die gedeeld worden.
Je ziet in de Horizon box dan ook twee mogelijkheden om (media)bestanden te zien. (Apparaten en media.)

Sommige DNLA servers kunnen media transcoden. Dat betekend dat bv een video word omgezet naar een bestand dat de DNLA cliënt kan afspelen. De cliënt kan dan simpeler zijn.

Uitgebreidere uitleg kun je op veel plaatsen op het internet vinden.
 
Gebruik nu een tijdje de chromecast samen met plex en dat bevalt prima. En voor 35 euries zeker geen miskoop.
 
Ruut zei:
Wat is het nut van Twonky? Ik heb Twonky niet geïnstalleerd op m'n PC, maar als ik vanuit de Horizon "Mijn apparaten" selecteer dan vind ik daar alle bestanden die in de "Libraries" zijn opgenomen. Daar is Twonky dus niet voor nodig!

Dus nogmaals: wat is het nut van Twonky? :cool:

Oftewel je windows media player serveert het zooitje.
 
Johnny54 zei:
DLNA (Digital Living Network Alliance) is een standaard om mediabestanden onderling tussen apparaten te delen.
Kortgezegd maakt deze standaard het mogelijk om muziek en films tussen diverse apparaten te streamen.

De Horizon box kan als DNLA cliënt contact maken met een DNLA server zoals bv de Windows Mediaspeler, Twonky, Plex etc.
De Horizon box kan echter ook, net als een computer, bestanden zien op andere apparaten. Uiteraard alleen als die gedeeld worden.
Je ziet in de Horizon box dan ook twee mogelijkheden om (media)bestanden te zien. (Apparaten en media.)

Sommige DNLA servers kunnen media transcoden. Dat betekend dat bv een video word omgezet naar een bestand dat de DNLA cliënt kan afspelen. De cliënt kan dan simpeler zijn.

Uitgebreidere uitleg kun je op veel plaatsen op het internet vinden.
Hartelijk dank voor deze info.
Ik heb er inmiddels veel over gelezen op internet.
Belangrijkste onderdeel bij het streamen is voor mij ondersteuning voor losse (.srt of .idx/.sub) subtitles. De meningen daarover lijken nogal verdeeld over de kwaliteit ervan via Twonky. Lukt dat goed i.c.m. de Horizon? Doet een andere server dat wellicht beter?

(ingebakken subs zijn natuurlijk geen probleem.)
 
Ik heb zelf geen Horizon box en kan er verder weinig over vertellen.
Ik weet wel dat die discussie over ingebakken en losse subs gevoerd is. Meermaals zelfs.
Zoek hier eens op Twonky. Je vind dan redelijk wat topics met discussie en informatie over welke formaten afgespeeld kunnen worden en over subs, maar ook over alternatieve DNLA servers
 
Terug
Bovenaan