• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

twg870u portforwarding

  • Onderwerp starter Onderwerp starter alkmaar
  • Startdatum Startdatum
A

alkmaar

Beste mede UPC-ers,

Ik zit ook bij UPC :-) Op zich werkt alles prima en lekker snel en ben feitelijk tevreden.
Het enige wat nu niet lukt is met mijn modem de poorten te forwarden.

Mijn moden is een twg870u.
Ik weet hoe je de poorten open moet zetten... en na een test werkt dit. Echter..

Na een aantal uren (schat na 2 dagen ofzo) is mijn moden weer gereset. En staat hij weer op fabrieksinstelling.

Contact met UPC leerde mij dat het een beveiliging is van UPC en dat forwarden niet is toegestaan en er daarom een reset wordt geactiveerd... Ik heb er nog nooit van gehoord. De (verder behulpzame) medewerkers verwees me naar dit forum voor een work-arround. Hij mocht dit niet geven vanuit UPC.

Kent iemand dit verschijnsel... en nog belangrijker..hihi hoe los ik het op om mijn trouwe Synology Nasje te benaderen.

Bedankt voor je reactie.!

grt.

Sinterklaas haha altijd leuk zo december tijd
 
alkmaar zei:
Beste mede UPC-ers,

Ik zit ook bij UPC :-) Op zich werkt alles prima en lekker snel en ben feitelijk tevreden.
Het enige wat nu niet lukt is met mijn modem de poorten te forwarden.

Mijn moden is een twg870u.
Ik weet hoe je de poorten open moet zetten... en na een test werkt dit. Echter..

Na een aantal uren (schat na 2 dagen ofzo) is mijn moden weer gereset. En staat hij weer op fabrieksinstelling.

Contact met UPC leerde mij dat het een beveiliging is van UPC en dat forwarden niet is toegestaan en er daarom een reset wordt geactiveerd... Ik heb er nog nooit van gehoord. De (verder behulpzame) medewerkers verwees me naar dit forum voor een work-arround. Hij mocht dit niet geven vanuit UPC.

Kent iemand dit verschijnsel... en nog belangrijker..hihi hoe los ik het op om mijn trouwe Synology Nasje te benaderen.

Bedankt voor je reactie.!

grt.

Sinterklaas haha altijd leuk zo december tijd

gebruik je geen router om je porten te forwarden?
 
alkmaar zei:
Na een aantal uren (schat na 2 dagen ofzo) is mijn moden weer gereset. En staat hij weer op fabrieksinstelling.

Contact met UPC leerde mij dat het een beveiliging is van UPC en dat forwarden niet is toegestaan en er daarom een reset wordt geactiveerd... Ik heb er nog nooit van gehoord. De (verder behulpzame) medewerkers verwees me naar dit forum voor een work-arround. Hij mocht dit niet geven vanuit UPC.
Wat een onzin weer van de helpdesk.
Natuurlijk is portforwarden gewoon toegestaan.

Dat je modem reset kan komen door een uitrol van nieuwe firmware van de modem, of update aan het netwerk waardoor de modem zich reset naar de fabrieksinstellingen.
Als dit aan de gang blijft moet UPC uitzoeken wat er aan de hand is.
 
Terug
Bovenaan