• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

TWG870u - DS lampje knippert, wel internet, lage snelheid

  • Onderwerp starter Onderwerp starter japjum
  • Startdatum Startdatum
J

japjum

ik heb gisteren een service monteur op bezoek gehad die constateerde dat mij vorige twg870u niet meer goed was en heb van hem weer een nieuwe gekregen ook een twg870u >:( maar hier blijft ook mijn ds lampje knipperen nou is mijn vraag hoort dat nu of moet ie constant branden heb al een paar resets gedaan en kan het dan zijn dat daardoor me download veel te laag is heb een 60 mb maar haal net 22mb

mvg jaap
 
Op de TWG870U horen de lampjes aan te staan, alleen netwerk (1 t/m 4) kan knipperen.
Gek, want als DS knippert is je modem aan het zoeken naar een downstream kanaal. Je zou dan eigenlijk geen internet moeten hebben. Zit je misschien per ongeluk draadloos op de verbinding van je buren?
 
nee dat is nu het vreemde heb twee bekabelde pc waar geen draadloos op zit dus dat kan het niet zijn bij de helpdesk snappen ze het ook niet die zeggen het zelfde als jij dat die aan het zoeken is en dat je eigenlijk geen internet hebt ik heb nu ook nog maar 8mb en me upload is gewoon goed

volgende week is er weer een monteur ingepland

ik zou niet weten wat ik nu zelf zou kunnen doen de monteur heeft gisteren alle kabels nagekeken en daar was niets mis mee kan het ook in de kast buiten zitten?

en het kan misschien toeval zijn maar het is gekomen sinds ze hier onderhoudt hebben gepleegd

mvg jaap
 
Kijk nog eens goed op je modem. Power/DS/US moeten branden en LAN 1234 kunnen knipperen afhankelijk van activiteit.Weet je zeker dat je niet naar LAN zit te kijken??? Als DS knipperd doet US nog niks en heb je geen internet/telefoon. Als Power en DS brand en US knipperd heb je geen internet/telefoon
en branden ze alle 3 dan moet het werken.Plaats je waardes eens http://192.168.100.1 .
 
Wolter zei:
Kijk nog eens goed op je modem. Power/DS/US moeten branden en LAN 1234 kunnen knipperen afhankelijk van activiteit.Weet je zeker dat je niet naar LAN zit te kijken??? Als DS knipperd doet US nog niks en heb je geen internet/telefoon. Als Power en DS brand en US knipperd heb je geen internet/telefoon
en branden ze alle 3 dan moet het werken.Plaats je waardes eens http://192.168.100.1 .

Correctie: http://192.168.0.1 ;)
 
Okey is dat het geval bij dat modem , heb die nooit gehad. Gaat ook om de strekking ;)
 
ja weet zeker dat de ds knippert
hier me waarde's

Startup Procedure
Procedure Status Comment
Acquire Downstream Channel Locked
Connectivity State OK Operational
Boot State OK Operational
Configuration File OK
Security Enabled BPI+

Downstream Channels
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol rate Frequency Power SNR
1 Locked QAM256 32 5360537 10.1 dBmV 37.2 dB
2 Not Locked Unknown 0 Unknown 0.0 dBmV 0.0 dB
3 Not Locked Unknown 0 Unknown 0.0 dBmV 0.0 dB
4 Not Locked Unknown 0 Unknown 0.0 dBmV 0.0 dB
5 Not Locked Unknown 0 Unknown 0.0 dBmV 0.0 dB
6 Not Locked Unknown 0 Unknown 0.0 dBmV 0.0 dB
7 Not Locked Unknown 0 Unknown 0.0 dBmV 0.0 dB
8 Not Locked Unknown 0 Unknown 0.0 dBmV 0.0 dB

Upstream Channels
Channel Lock Status Modulation Channel ID Symbol Rate Frequency Power
1 Locked QAM32 4 2560 Ksym/sec 49.7 dBmV
2 Not Locked Unknown 0 0 Ksym/sec 0.0 dBmV
3 Not Locked Unknown 0 0 Ksym/sec 0.0 dBmV
4 Not Locked Unknown 0 0 Ksym/sec 0.0 dBmV
 
Ik zie dat jouw modem maar 1 downstream kanaal heeft.
Dat verklaart de lage snelheid en het knipperende DS lampje.
De modem is namelijk nog bezig met meerdere downstream kanalen zoeken.
Zodra hij die heeft gevonden gaat DS vast branden en heb je de goede snelheid.
 
en dat kan meer als een week duren? want het duurt al een week
 
Terug
Bovenaan