• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

tweede tv aansluiten.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter bossie
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
B

bossie

hallo
ik wil graag een tweede tv aansluiten op een aansluiting waar al een Horizon Mediabox op aangesloten zit.
Nu kom ik er met de installatie handleiding niet uit.
De tv die ik wil aansluiten is een Samsung SmartTV met een CI+ module.

Wie weet raad?

grt Piet.
 
Antennekabel splitten waar deze het huis in komt (met geschikte splitter), en vanaf dat punt de kabel naar de tweede TV aanleggen en inpluggen maar? Het digitale basis pakket is dan zonder CI+ module + Smartcard te bekijken.
 
Ja gedaan en dan begint mijn Horizon te miepen dat ie de verbinding kwijt is.
Bij de Horizon box werden twee spliters geleverd.
De TOF-02KK en de PTS-02KK
De TOF is voor het splitten in Radio en TV signalen en de PTS-02KK zou dan de juiste moeten zijn?
In de huiskamer heb ik een UMU-01 signaal verdeler zitten op de kabel aansluitkast.
Die UMU moet blijven zitten naar ik aanneem?
Zonder smartcard kun je toch alleen analoog ontvangen?

grt Piet.
 
Eerst even over het digitale televisie-gedeelte.

Ruim 30 tv-zenders in analoge en digitale beeldkwaliteit

Hiermee beschik je over 30+ analoge zenders, 3 HD-zenders en 90 radiozenders. Heb je een televisie met een DVB-C tuner die gecertificeerd is? Dan bekijk je dit aanbod van tv-zenders zonder extra kosten in digitale kwaliteit. Daar heb je dus geen mediabox voor nodig (of CI+ module).


Dus die digitale zenders kan je inderdaad bekijken via DVB-C (zonder Horizon, settopbox of CI(+) module), waarbij NPO 1 t/m 3 in HD beschikbaar zijn, de rest in SD kwaliteit.

Voor hoe en waar je je TV-kabel moet splitten verwijs ik toch even naar de Ziggo website. Voor oud Ziggo en UPC abonnees hoeft dat namelijk niet altijd gelijk te zijn daar waar de TV kabel het huis binnenkomt.
Bij mij wordt het signaal direct gesplitst NA de UMU-01. De splitsing vind bij mij via een versterker plaats omdat ik anders iets teveel aan signaal inlever waardoor ik soms storingen zie op de TV. De versterker lost dit voor mij op.
Goede bekabeling is sowieso een vereiste voor probleemloos TV kijken.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/kijken-op-meerdere-tvs/

Weet je trouwens zeker Piet dat je bekabeling verder in orde is? Is je signaalsterkte (indien je niet splitst), ook dik in orde? Normaal gesproken zou bij gebruik van de UMU-01 en direct daarop de PTS-02KK, er niet echt een probleem moeten ontstaan indien de bekabeling in huis niet te lang is en in een goede conditie.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/kijken-op-meerdere-tvs/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou de Horizon Mediabox staat een halve meter van de UMU-01 vandaan.
En ik heb een prima ontvangst via de Horizon en mijn Samsung Curved.
Maar zodra ik de spiltter tussen de UMU en de Horizon plaats is mijn ontvangst van de Horizon weg.
En of dat iets van de signaal sterkte zegt weet ik niet.
De monteur die mijn Horizon heeft geinstalleerd zei dat het moet werken.
Die heeft de signaal sterkte gemeten.
Mijn oude tv die met de CI+ en smartcard wilde ik op de slaapkamer plaatsen.

grt Piet.
 
Oké Piet, kabellengte naar de Horizon zou geen probleem mogen zijn dus.

Valt het signaal ook direct weg als je alleen de splitter plaatst met daaraan aangesloten enkel de antenne-kabel naar de Horizon, dus nog niet met de kabel naar de tweede TV mocht je dat zo hebben getest?
 
Ja dat heb ik getest en met alleen de splitter er tussen doet de Horizon ook niks.

grt Piet.
 
Dan is er iets niet in de haak Piet, veel meer kan ik je dan ook niet helpen nu.
 
Ik zal eens bellen met Ziggo klantenservice
Bedankt voor het meedenken.

grt Piet.
 
UMU-01 is niet de manier om een horizon aan te sluiten.
je hebt ook een soortgelijk bijgeleverd gekregen. groen stickertje erop?
die plaatsen en dan de 2-deler onderaan. hierna zullen beiden werken.

suc6

berrie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan