• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

(tweede) mediabox catatonisch

  • Onderwerp starter Onderwerp starter wvorselman
  • Startdatum Startdatum
W

wvorselman

Beste mensen,

Vandaag heb ik mijn tweede UPC mediabox binnen gekregen zodat ik ook op mijn slaapkamer kan kijken, ik heb deze dus vrolijk aangesloten, om vervolgens niet te krijgen.....

Het is een pace box geloof ik, en als ik hem aanzet, dus de box van stroom voorzie, gaat het rode lampje aan. De TV krijgt geen signaal ongeacht wat ik doe met de afstandsbediening of knopjes op de box.

Het signaal van de kabel gaat in de meterkast door een UPC versterker, en dan direct nar mijn kamer toe, waar het met een wanddoos gesplit wordt naar de radio en de tv.

Ik heb al gecontroleerd of de afstandsbediening slecht is, maar de nieuwe werkt met de DVR van beneden en de oude van de dvr werkt ook niet met mijn nieuwe box.

Ook is er geen tekst op het display (is er een display????)

Als ik de tv analoog bekijk met het signaal door de box gelust zonder dat de box stroom heeft, is de kwaliteit anno 1950 ;) als de box stroom heeft is het wel weer goed.

Heeft er iemand raad hiervoor? Ik zou hem namelijk graag aan de praat willen hebben.

Bij voorbaat dank,


Wilco
 
probeer eens de stroom van de mb af te halen .
druk dan de back knop op de voorkant van de pace box .
stop stekker dan weer terug in het stopcontact en houd e back knop ingedrukt totdat je een geel lampje ziet knipperen ,
dan moet je even wachten en zou hij weer terug naar het installatie menu zijn .
 
Geprobeerd, geen reactie, ik heb ook maar even hetzelfde geprobeerd met pijltje naar links, dit deed achter evenveel. Zijn er nog meer suggesties ?

bvd


Wilco
 
bekabeling is ok ?
niet te lang ?
spliters versterkers ?
fabrieksinstellingen ?
 
Naar mijn weten is de bekabeling oke, analoog had deze tv het beste kwaliteit in huis(afgezien van digitaal). er zijn geen splitters in de kabel op de wanddoos na. ik ben nog geeneens zover gekomen dat ik iets anders kon instellen, laat staan dat ik iets heb vernaggelt :)

Is het mogelijk dat er in het UPC systeem nog geen tweede box is goedgekeurd?

Ik denk dat zo even ga proberen om hem beneden aan te sluiten, om de kabels uit te sluiten. Mar hij geeft ook nergens aan dat er geen signaal is, of dat hij überhaupt iets probeert!

bvd


Wilco

/edit Ik heb hem beneden in plaats van de DVR aangesloten, en heb exact evenveel gekregen, helemaal niets dus.
Is er een mogelijkheid dat dit een nieuwe defecte box is?
 
wvorselman zei:
Is er een mogelijkheid dat dit een nieuwe defecte box is?

Het kan ook dat hij verre van nieuw is en dus al defect was en toen gerepareerd is.

Maar wat betreft je probleem, het klinkt heel erg als het probleem dat ik kort geleden met de box had. Alleen een rood lampje en geen display. Probleem ontstond na de laatste update. Doe eens dit:

Hang de box aan de stroom en wacht een dag af. Op een gegeven moment (na een uur of 6 of misschien zelf meer!) verscheen er bij mij wel een klok in beeld en kon de box ook aan. Zodra dit gebeurt zet de box dan aan en zet hem terug naar de fabrieksinstellingen. Als het hetzelfde probleem is als bij mij is het nu opgelost. Zoniet: dan een geforceerde software update (stroom eraf en erop en pijl links heeeeel lang indrukken tot een scherm verschijnt) uitvoeren, wachten tot de box weer aan kan (dus de klok in beeld) en dan weer direct fabrieksreset doen.
 
Is typtje DOA, gebeurt volgens mij vrij vaak met die pace box, heb zelf ook 2 doa's gehad van pace.

Edit// Typo
 
Timvw zei:
....en zet hem terug naar de fabrieksinstellingen.
Dit kan ik doen door als gemeentecode 0000 in te vullen?

Timvw zei:
(stroom eraf en erop en pijl links heeeeel lang indrukken tot een scherm verschijnt)

Moet ik hierbij aan minuten denken?

mvg

Wilco
 
wvorselman zei:
Dit kan ik doen door als gemeentecode 0000 in te vullen?

Moet ik hierbij aan minuten denken?

mvg

Wilco

Pincode is standaard 0000, de activatiecode is de code van je gemeemte, drie cijfers en staat in je installatiehandleiding

Als je zorgt dat je TV op het AV kanaal staat zou je bij het indrukken van de toets en het inschakelen van de stroom na max 30-40 drconden de tekst "software upgrade in progress" moeten zien.

Anders gewoon de Helpdesk bellen, dan komt er een monteur naar je mediabox kijken en indien deze inderdaad kapot is, zal hij hem ter plekke omruilen.
 
Kan het ook zijn dat de scart-uitgang van de box op RGB staat?
En daardoor kan je op oudere TV's wel eens geen beeld hebben, waardoor het lijkt alsof de box stuk is?

Had ik met mijn Thomson de eerste keer ook "last" van.
Aansluiten op de andere scart-uitgang van de box en ik had "opeens" wel beeld.
 
Terug
Bovenaan