• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Tweede Kamer voor, EC tegen concurrentie op de kabel

  • Onderwerp starter Onderwerp starter pb1
  • Startdatum Startdatum
P

pb1

Zojuist gelezen:
https://www.nos.nl/nos/artikelen/2006/10/art000001C6F733A4F85846.html

Het gaat gebeuren :D
 
Eindelijk :) ;D
En je kan dan ook aparte diensten afnemen, dus je zit niet meer gebonden aan een zogenaamd basisabonnement.
 
*stil
*mooi

Eindelijk, nu kan ik eens naar een provider die wel VH1 C en MTV 2 heeft. En hopelijk sneller internet dan extreme@classic speeds.
En het liefst nog een scustomer support die wel communiceert en wel een probleem tot op de bodem uitzoekt met af en toe feedback naar de klant.

Of bestaan die niet?
 
Is inderdaad een goede zaak, maar hoe gaan we dat doen ?

Las pas iets over gebrek aan bandbreedte, dat daarom er kanalen vervangen werden ipv toegevoegd.

Als we dan met 6 bedrijven door die ene kabel moeten kan dat wel ?

Groet Andre
 
AMSTERDAM - De Tweede Kamer schaft het monopolie op het televisiekabelnet af. Moties van het CDA en de PvdA kunnen vandaag bij voorbaat rekenen op een meerderheid. Dat betekent dat mensen kunnen kiezen bij wie ze hun kabelabonnement afsluiten.

De Kamer denkt dat het openbreken van het kabelnet leidt tot concurrentie en op termijn tot lagere tarieven en betere kwaliteit. Het monopolie is de Kamer al jaren een doorn in het oog.

Door het afschaffen verdwijnt ook de koppeling tussen toegang tot de kabel en een abonnement op een dienst, zoals een tv-abonnement. In de toekomst betaal je voor de toegang en de dienst apart.
 
Heerlijk, heerlijk, eindelijk eens echte concurrentie en keuzevrijheid voor den moderne mensch.
Hopelijk wordt hiermee ook het gedonder met die jaarcontracten naar de vuilnisbelt verwezen. :cool:

M'n 1500ste post
 
Andre_ede zei:
Is inderdaad een goede zaak, maar hoe gaan we dat doen ?

Las pas iets over gebrek aan bandbreedte, dat daarom er kanalen vervangen werden ipv toegevoegd.

Als we dan met 6 bedrijven door die ene kabel moeten kan dat wel ?

Groet Andre
Als jij tegelijk 6 providers wilt hebben, heb je een probleem....
De bandbreedte van coax is volgens mij genoeg, er hoeft toch alleen maar 1 zender door die lijn? Of misschien 2 als dual tuner (opnemen en kijken). Pas als je de programma gids gaat opvragen komt er iets bij, maar dat stelt niet veel voor. Als je zapt switched hij naar een andere zender, maar de zaptijd was eerst niets voor niets zo traag, er moest een nieuwe verbinding tot stand komen.

Dan nog telefoon, maar dat is ook niet zoveel mbit. Alleen extreme kan 20mbit kosten, maar dat moet coax makkelijk kunnen.
Volgens mij is de reden nog altijd geld bij UPC om kanalen te verwijderen, niet bandbreedte.

Of zie ik dit verkeerd?
 
Een monopoly op de kabel a-la UPC is zeker niet goed, maar concurrentie op de kabel zoals hier wordt voorgesteld hoeft zeker niet beter te zijn. Zodra er concurrentie is verschuift de strategie van een bedrijf van klantentevredenheid en retentie naar jacht op winst en wordt het onderhoud en uitbreiding van de infrastructuur op nul gezet. Kijk maar eens naar de welbekende water en electra bedrijfen. Ze willen alleen winst en verder niets!

Concurrentie op de kabel gezond? Dacht het niet! :(
 
Terug
Bovenaan