• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Twee programma's achter elkaar opnemen met DVR

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Raho78
  • Startdatum Startdatum
R

Raho78

Ik heb zo'n zwarte mediabox met DVR. Ik ondervind problemen met het opnemen van programma's. Ik dacht eerst dat het aan mij lag qua instellen van de op te nemen programma's, maar ik heb het nu even uitgezocht en het ligt toch aan de mediabox.

Het probleem is dat als ik twee programma's achter elkaar opneem op één zender dat dat alleen het eerste programma opgenomen wordt.

Vandaag had ik drie programma's achter elkaar ingesteld op RTL4 en hij heeft alleen de 1ste en de laatste opgenomen. De 2de is dus niet opgenomen.

Zijn er nog meer mensen die dit probleem hebben. Of, nog beter zelfs, weten hoe ik het op kan lossen?
 
Re: Opnemen met DVR

Heb je een overlap geprogrammeerd (dat ziet er wel naar uit).
Haal deze dan weg, dus geen voorloop en naloop en je bent van je probleem af.
 
Re: Opnemen met DVR

Ja, hij begint 5 minuten van te voren en loopt na het programma 10 minuten door. Maar dat heb ik altijd al zo gehad en ik had er nooit problemen mee.

Programma's beginnen vaak ook niet precies op tijd of ze stoppen wat later. Vandaar dat ik die voor- en naloop ingesteld heb.
 
Re: Opnemen met DVR

Als je Cisco HD box hebt heeft hetwaarschijnlijk met dit probleem https://ziggoforum.nl/topics/38216/.
Een oplossing is om dan de energieverbruik stand op HOOG te zetten. Bij de LAAG stand neemt hij maar 1 programma tegelijk op en door dat je overlappende tijden hebt kan dat dus niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Re: Opnemen met DVR

Bedankt voor je reactie (heb er niks van gemerkt dat er wat fout ging ;))

Ik heb een zwarte Thomson staan (https://media2.pl/pliki/dekoderUPC_newSD.jpg). Dat is geen HD Decoder voor zover ik weet. Ook staat het verbruiksniveau gewoon op hoog.
 
Re: Opnemen met DVR - tweede opname NIET opgenomen

Hier precies hetzelfde probleem ! MediaBox is de Zwarte Thomson mét DVR. Heb al maanden lang twee programma's op de zaterdagavond ingesteld staan om op te nemen, één op één zender van 19.00 tot 20.00 uur en één op een andere zender van 20.30 tot 22.30 uur. Voor- en nalooptijd staan allebei op tien minuten ingesteld. Dus zelfs met de voor- en nalooptijd er aan vastgeplakt, is er nog steeds een ruim interval van tien minuten aanwezig tussen de beide opnames. Dit heeft dan ook al maanden lang heel goed gewerkt, en beide programma's werden altijd keurig en naar tevredenheid opgenomen. Echter, de laatste paar weken wordt opeens alleen nog maar het eerste programma opgenomen, en dus onterecht en ongewenst niet meer het tweede. Zonder dat er ook maar iets aan de instellingen veranderd is.

Het enige bijzondere dat me wel opgevallen is, is dat we in de laatste weken de MediaBox al een paar keer volledig hebben moeten resetten (met de aan- en uitknop achterop de MediaBox, plus 10 seconden uit laten staan) omdat hij totaal niet meer reageerde op de afstandsbediening.
 
Re: Opnemen met DVR

Dat is helemaal raar dat je het ook hebt als er nog ruim tijd tussen twee programma's zit. Dat heb ik zelf nog niet uitgeprobeerd.

Nu heb ik vanmiddag eens wat met de instellingen lopen spelen en twee programma's achter elkaar opgenomen en die werden allebei opgenomen.

Ik heb voor vanavond vier programma's achter elkaar ingesteld op RTL4 en ben benieuwd of deze nu ook opgenomen worden. Anders kan ik ze altijd nog via RTLGemist terugkijken.
 
Re: Opnemen met DVR

Heeft helaas ook niet mogen helpen. Heb ook nog naar fabrieksinstellingen teruggezet, maar dat helpt ook niet. Zojuist een harde reset gedaan en voor straks een paar programma's na elkaar ingesteld. Maar vrees dat het toch met de nieuwe software te maken heeft.

Nu vanavond maar weer even afwachten....

EDIT: Heeft ook niet geholpen. Ik vrees dat bellen de enige optie nog is.
 
Het wordt wel gezellig zo in m'n eentje hier ;)

Maar ik ben weer ergens achter gekomen;

Als ik bijvoorbeeld Nederland 3 instel met twee programma's achter elkaar, neemt ie ze wel alle2 op. Maar bij bijvoorbeeld RTL4 neemt ie dan weer alleen het eerste programma op.

Lezen hier ook mensen van UPC mee? Of moet ik echt gaan bellen met het zenuwslopende 0900-nummer?
 
Er lezen hier UPC mensen mee hoor, echter kan het zijn dat die niet jou topic leest. ;)

je kan het beste even bellen met 0900-1580 (0,10 cent per min)
Hun kunnen je wel verder helpen, ze sturen of een monteur of een nieuwe box.
 
Terug
Bovenaan