• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Twee modems op één adres?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Eggy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
E

Eggy

Ik woon in een studentenhuis met kamer nummers die bij de gemeente ook geregistreerd staan als aparte nummers. Neem als voorbeeld huisnummer 30 met A2 als toevoeging voor mij. Nu heb ik al jarenlang een eigen internet abonnement en de huisbaas een TV abonnement bij @Home/Ziggo. Abonnementen staan op aparte klantnummers. Mijn huisbaas wil echter Ai1 Extra afsluiten zodat iedereen internet heeft in huis. Volgens mijn huisbaas gaf de monteur aan dat hij geen tweede modem kan plaatsen op hetzelfde adres. Kennelijk staan beide abonnementen op hetzelfde nummer en heeft men geen rekening gehouden met de toevoeging bij het huisnummer. Is het nu zo simpel als even een adreswijziging doorgeven zodat er A2 bij mijn abonnement komt of moet er een tweede AOP geplaatst worden?
 
Nee zo simpel is het niet. Zoals ik het nu van je begrijp is er maar 1 hoofdaansluiting en daar kun je dus ook maar 1 modem op aansluiten. Indien je toch een eigen aansluiting wilt hebben zul je eerst een hoofdaansluiting moeten laten plaatsen (in overleg met je huurbaas). Deze kun je aanvragen via de website www.huisaansluitingen.nl.
 
Nee zo simpel is het niet. Zoals ik het nu van je begrijp is er maar 1 hoofdaansluiting en daar kun je dus ook maar 1 modem op aansluiten. Indien je toch een eigen aansluiting wilt hebben zul je eerst een hoofdaansluiting moeten laten plaatsen (in overleg met je huurbaas). Deze kun je aanvragen via de website www.huisaansluitingen.nl.
Kom op Jelle, jij weet ook dat er technisch geen enkele beperking is om een tweede modem op een multitap aan te sluiten. Immers als dat wel een probleem zou zijn, zouden jullie nooit een interactieve TV decoder kunnen aanbieden met een retour kanaal.
 
ik snap het wel, Technisch is de mogelijkheid er wel. Administratief gezien zal het wel lastig zijn om een 2e modem geregistreerd te krijgen op hetzelfde adres?
 
ik snap het wel, Technisch is de mogelijkheid er wel. Administratief gezien zal het wel lastig zijn om een 2e modem geregistreerd te krijgen op hetzelfde adres?

Ja dat zal het wel weer zijn... huisletter toevoegen en het probleem is weer opgeheven ;)
 
Nee zo simpel is het niet. Zoals ik het nu van je begrijp is er maar 1 hoofdaansluiting en daar kun je dus ook maar 1 modem op aansluiten. Indien je toch een eigen aansluiting wilt hebben zul je eerst een hoofdaansluiting moeten laten plaatsen (in overleg met je huurbaas). Deze kun je aanvragen via de website www.huisaansluitingen.nl.
Bedankt voor je antwoord. Geen optie helaas. Gaat te veel geld kosten. Dat wordt dus opzeggen en hopen dat de rest van het huis een beetje rustig aan doet met het gebruik van torrents. Ach ja erg lang woon ik er niet meer. Vind het alleen vervelend van mijn email adressen maar misschien valt daar nog iets te regelen.
 
Ja dat zal het wel weer zijn... huisletter toevoegen en het probleem is weer opgeheven ;)

Ja, dat zou inderdaad kunnen. Maar ik kan me voorstellen dat iemand van Webcare een dergelijke oplossing niet zelf zal gaan aandragen :P
 
We kunnen lang en breed praten over wat we ervan vinden, het is het beleid van Ziggo om slechts 1 abonnement/modem op 1 adres/hoofdaansluiting toe te staan. Je kan het ermee oneens zijn, maar dat veranderd niets aan het feit dat Ziggo gewoon in hun recht staat om dit beleid zo te bepalen en uit te voeren.
 
Bedankt voor je antwoord. Geen optie helaas. Gaat te veel geld kosten. Dat wordt dus opzeggen en hopen dat de rest van het huis een beetje rustig aan doet met het gebruik van torrents. Ach ja erg lang woon ik er niet meer. Vind het alleen vervelend van mijn email adressen maar misschien valt daar nog iets te regelen.

Mischien moet je eerst eens kijken als je de 2 klantnummers tot 1 klant nummer kan toveren? zodat internet + TV op 1 klantnummer belanden met behoud van e-mailadressen etc?

en daarna AIE aanvragen :?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan