R
ronwessels
Ik weet niet of ik hier de juiste onderwerp keuze heb gemaakt. Anders hoor ik het wel. Het lijkt mij in ieder geval een leuke casus.
Het volgende is het geval.
Ik ben aan het overstappen van Planet naar Multikabel. Ik heb nu twee ip adressen. Ik moet vanwege een aantal redenen allebei de ip adressen gebruiken. En let wel, op 1 computer. Ik wil bijvoorbeeld de email adressen van zowel Quicknet als Planet nog een tijdje gebruiken. Dat kan ook met twee computers, maar dat wil ik nu even niet.
Ik heb daarvoor een computer met een Asus A8N32-sli de luxe moederbord met de mogelijkheid van twee lan verbindingen. Ik gebruik Windows XP professional.
Ik heb ook alle twee de verbindingen op twee verschillende routers aangesloten. Ik heb internet verbinding. Alles werkt. Als ik mijnipadres opvraag, krijg ik het ip adres van Planet. Niet dat van Multikabel.
Ik zie ook drie icoontjes die drie webverbindingen aangeven. Twee lanverbindingen (één via NVIDIA nFORCE networking en één via de Marvell Yukon chip) en een 1394 verbinding. Die laatste draait plotseling ook.
Het lukt mij nog steeds om Planet mails te verzenden, maar niet om Quicknet mails te verzenden. De laatste wil wel ontvangen. (Overigens kan ik wel Quicknet mails versturen. Alleen als ik met 1 verbinding werk. Dat heb ik geprobeerd met 1 lan verbinding.)
Kan iemand mij uitleggen wat er gebeurt? En is het überhaupt mogelijk twee ip adressen op een computer naast elkaar te gebruiken zonder kabeltjes te verwisselen?
Het volgende is het geval.
Ik ben aan het overstappen van Planet naar Multikabel. Ik heb nu twee ip adressen. Ik moet vanwege een aantal redenen allebei de ip adressen gebruiken. En let wel, op 1 computer. Ik wil bijvoorbeeld de email adressen van zowel Quicknet als Planet nog een tijdje gebruiken. Dat kan ook met twee computers, maar dat wil ik nu even niet.
Ik heb daarvoor een computer met een Asus A8N32-sli de luxe moederbord met de mogelijkheid van twee lan verbindingen. Ik gebruik Windows XP professional.
Ik heb ook alle twee de verbindingen op twee verschillende routers aangesloten. Ik heb internet verbinding. Alles werkt. Als ik mijnipadres opvraag, krijg ik het ip adres van Planet. Niet dat van Multikabel.
Ik zie ook drie icoontjes die drie webverbindingen aangeven. Twee lanverbindingen (één via NVIDIA nFORCE networking en één via de Marvell Yukon chip) en een 1394 verbinding. Die laatste draait plotseling ook.
Het lukt mij nog steeds om Planet mails te verzenden, maar niet om Quicknet mails te verzenden. De laatste wil wel ontvangen. (Overigens kan ik wel Quicknet mails versturen. Alleen als ik met 1 verbinding werk. Dat heb ik geprobeerd met 1 lan verbinding.)
Kan iemand mij uitleggen wat er gebeurt? En is het überhaupt mogelijk twee ip adressen op een computer naast elkaar te gebruiken zonder kabeltjes te verwisselen?
ops: 
