• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

TVKabel doortrekken vanuit umu-01 splitter

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Eddini
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
E

Eddini

Hallo,

Ik ben net verhuisd en wil nu de tv kabel naar de bopvenverdiepingen doortrekken. Gelukkig zijn er loze leidingen aangelegd en hoef dus niet te boren. Heb alleen geen idee hoe ik dit vanuit het verdeel kastje in de meterkast moet verlengen. Het is me niet gelukt om een foto toe te voegen. Als iemand hier ervaring mee heeft you're welcome.
Alvast bedankt.
 
tweede TV aansluiten

Ik heb op onze eerste verdieping 2 extra tv aansluitingen, plaats een Hirschmann actieve" 2 weg splitter (oa. bij de Mediamarkt tekoop) op de eengat'sdoos dit werkt bij mij perfect. Dus een aansluiting naar de woonkamer,en de andere naar boven' Gebruik wel goede bekabeling en (metalen)connectoren!!
 
De knop 'Beheer bijlagen' staat er bij niet bij. weet iemand hoe ik toch een foto kan plaatsen? dan wordt het wat duidelijker allemaal.
 
Als je het signaal wilt gaan verdelen is kan je het beste op voorhand een plan maken, wat wil je en wat heb je daarvoor nodig.

Op basis van wat je wil kan je bepalen wat je nodig hebt. Hoe meer aansluitingen, en hoe langer de bekabeling word, hoe groter de kans is dat er een versterker nodig is om het signaal goed te houden. Als de situatie echter niet dusdanig is dat er een versterker nodig is kan het plaatsen van een versterker ook negatief werken.

Vandaar, eerst kijken wat je wil, daarna kijken wat je nodig hebt. Om dubbel werk en/of onnodige uitgaven te voorkomen. Uiteraard wel direct goed materiaal gebruiken.
 
Bedankt voor de reacties.

Uit de umu-01 wandcontactdoos loopt nu een coax kabel naar de modem (data) en in de tv out zit al een splitter, van waaruit 2 kabels afgevoerd worden. 1 voor de begane grond, en 1 naar een slaapkamer op de eerste verdieping. Is het dan mogelijk om op 1 uitgang van de verdeler nog een verdeler te zetten zodat je er weer een extra kabel aan kan koppelen?

Dank
 
UMU 01 en antenneversterker Hirschman

Hallo,

Wie kan mij uitleg geven:oops:

Ik heb onlangs Ziggo alles in 1 pakket. Wil een antenneversterker plaatsen, maar weet niet goed welke en hoe e.e.a. dient te gaan.

de umu 01 splitter heeft 3 uitgangen. (1 x data, 1 radio/TV, 1 radio)

kan mij iemand uitleggen of de versterker op de umu(?) aangelsoten dient te worden of de groene cai kabel rechtstreeks.

ps welke versterker is het advies (met of zonder retoursign). ???

graag reactie:giveup:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan