• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

TV5 verdwenen!

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Ham
  • Startdatum Startdatum
H

Ham

Het verwijderen van TV5 Monde is eigenlijk een vreemde zaak, aangezien het hier met
deze zender nu net een versie betreft die zich specifiek op de Nederlandse markt richt
met regelmatig nederlands ondertitelde programma's
 
De wegen van UPC zijn ondoorgrondelijk.
Oh nee, toch niet! Het gaat natuurlijk weer eens doodgewoon en heel ordinair om geld. En tsja, als het om geld gaat dan is UPC er natuurlijk weer eens als de kippen bij ;)

Luisteren naar wat de klanten willen? Welnee, daar hebben we bij UPC geen boodschap aan. Hup, je kukelt er doodgewoon een kanaal vanaf, en nog een, en nog een.
En dat terwijl ons klanten altijd beloofd werd dat digitale tv bij uitstek het medium is om een breed aanbod van zenders door te geven met voor élke klant wat wils. Ja, ja.......daar trappen we natuurlijk allang niet meer in! >:(
 
Voor mij maakt het niet zo veel uit dat TV5 eruit gaat, ik keek er zelden naar. Dit neemt echter niet weg dat dit kanaal voor een bepaalde doelgroep wel degelijk meerwaarde heeft. Een beetje vreemde gang van zaken.

Om even terug te komen op een eerdere post betreft het op de Nederlandse markt gericht zijn van TV5. Dat moet wel enigszins genuanceerd worden. Voor zo ver ik weet heeft TV5 binnen Europa twee kanalen, namelijk een kanaal specifiek gericht op België/Frankrijk/Zwitserland en een Pan-Europees kanaal. Dit laatste kanaal is dus niet alleen op de Nederlandse markt gericht. Sommige programma's zijn optonieel o.a. in het Nederlands ondertiteld. Via de analoge kabel wordt de Nederlandse ondertiteling echter als een niet uit te schakelen ondertiteling doorgestuurd de huiskamers in.
 
Zag net dat het wel gemeld was op de UPC-berichtenpagina. Maar het feit dat er in het bericht zelf al gepraat wordt over "Tv5 Monde ZAT op kanaal..." doet mij vermoeden dat dat bericht pas is opgesteld nadat de zender verwijderd is.

Ik heb nu sinds november 2006 Digitale Tv (dik 1½ jaar dus) en ik heb sinds die tijd veel kwaliteitszenders (regionale omroepen, TV5, NDR, Fox News, Sailing Channel etc.) zien verdwijnen. De enige echt goede zenders die sindsdien zijn teruggekomen zijn in mijn ogen (al kijk ik ze eigenlijk maar zelden): Nick Hits en TV Oranje. Oke en AT5 maar die was via een omweg altijd al te zien. En misschien dat we Het Gesprek en JimJam ook nog hiertoe mogen rekenen, maar ik heb die zenders te weinig gezien om te kunnen oordelen.

Wat hebben we nog meer teruggekregen (dat nog bestaat, want gelukkig veel Telsell-zooi en RNN7 weer verdwenen): Goed TV, The Poker Channel, mislukte Sci-Fi, mislukte 13th-street, Xite (moet zijn toegevoegde waarde nog echt bewijzen in mijn ogen) en dan ben ik vast nog wel iets vergeten.
 
Voor mij persoonlijk voegen 13th Street en Sci Fi wel wat toe. En Fox News een kwaliteitszender? Tja smaken verschillen zal ik dan maar zeggen ;)

P.s. Tell Sell, RNN7, Goed TV, Poker Channel dat vind ik idd ook echt prut. Xite kan ik nog moeilijk over oordelen, omdat deze zender zich nog echt moet bewijzen en nog maar net begonnen is.
 
Vooral bij films is die ondertiteling op TV5 een uitkomst. Dat zijn vaak kwaliteitsfilms, maar als we UPC moeten geloven, wordt er dus kennelijk niet veel naar gekeken.

Als ze nu eens Zone Europa toevoegen... nonstop films van Europese makelij, verzameld op 1 kanaal. Dat zou een aardig doekje voor het bloeden zijn.

Wat Fox News betreft: Ik las laatst nog een mooi stuk van een Amerikaanse mediajournalist, die Fox News 'hopeloos' noemde. Dan is MSNBC beter.
 
Inderdaad jammer dat TV5 Monde is verdwenen. Vreemd dat UPC nooit met harde bewijs komt wanneer ze beweren dat het kanaal niet goed gewaardeerd is. Kom op met die kijkcijfers UPC want je hebt ze wel.

Met een beetje geluk krijgen wij een geweldige kinder- of muziekzender daarbij want daar zitten wij allemaal op te wachten.
 
Paul4321 zei:
Vooral bij films is die ondertiteling op TV5 een uitkomst. Dat zijn vaak kwaliteitsfilms, maar als we UPC moeten geloven, wordt er dus kennelijk niet veel naar gekeken.

Als ze nu eens Zone Europa toevoegen... nonstop films van Europese makelij, verzameld op 1 kanaal. Dat zou een aardig doekje voor het bloeden zijn.

Wat Fox News betreft: Ik las laatst nog een mooi stuk van een Amerikaanse mediajournalist, die Fox News 'hopeloos' noemde. Dan is MSNBC beter.

Zone Europa lijkt me een aardige compensatie! Nog een nieuwszender erbij lijkt me overbodig. We hebben nu al Journaal 24, Euronews, BBC World, SKY News, Al Jazeera, CNN. Toch een gevarieerd aanbod aan nieuwszenders. We wachten rustig af.
 
In het overzicht op de site waar TV5 zou verdwijnen, stond Almere (Flevoland) niet tussen. Die zit er ook nog steeds op, maar digitaal is hij wel weg.

Is dat nu in het hele UPC gebied?
 
Ja, digitaal is het overal weg zover ik begrijp: en wel omdat TV5 vanaf 1 juli een doorgiftevergoeding wilde: en dat vind UPC het niet waard.
 
Terug
Bovenaan