R
R23
Hallo allemaal,
Ik ben onlangs verhuisd en heb een Ziggo Z2 pakket afgesloten. Om optimaal gebruik te maken van mijn nieuwe Samsung tv wil ik uiteraard digitale tv. Ik heb een Ziggo smartcard besteld en een CAM-module daarbij, dit leek mij namelijk de makkelijkste en goedkoopste optie. Ik heb inmiddels geprobeerd de digitale zenders te zoeken maar elke keer springt de percentagebalk van 0 naar 100% in 2 seconden, zonder echt te zoeken en dus wat te vinden. De acties die ik inmiddels ondernomen heb zijn:
- De tv gereset naar de fabrieksinstellingen.
- De firmware geüpdate naar de recentste versie.
- Smartcard geactiveerd.
Het vreemde is (of misschien logisch, ik heb er niet genoeg verstand van) is als ik de tv laat zoeken naar digitale zenders via antenne (ipv kabel) hij wel een breed scala aan zenders vindt. De publieke zenders zijn daarbij ook te bekijken, bij de andere krijg ik de melding 'gecodeerd signaal' (ook als de CAM met smartcard in de tv zit). Uiteraard heb ik ook gechecked of mijn tv Ziggo gecertificeerd is (wat ie dus is). Ik heb de Samsung UE40H5300WXXN.
De vriendelijke dame van de Ziggo klantenservice vertelde me dat het probleem misschien kon liggen aan de coax kabel. We zitten hier met meerdere bewoners in het huis en ik woon op de bovenste verdieping. De coax kabel loopt van de meterkast beneden naar boven, met daar tussen (ik denk) een versterker. Ik had hier tot vandaag nog nooit van gehoord en begreep ook niet waar dat kastje voor diende.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen om het wel werkend te krijgen. Alvast bedankt in ieder geval!
Groet,
Robin
Ik ben onlangs verhuisd en heb een Ziggo Z2 pakket afgesloten. Om optimaal gebruik te maken van mijn nieuwe Samsung tv wil ik uiteraard digitale tv. Ik heb een Ziggo smartcard besteld en een CAM-module daarbij, dit leek mij namelijk de makkelijkste en goedkoopste optie. Ik heb inmiddels geprobeerd de digitale zenders te zoeken maar elke keer springt de percentagebalk van 0 naar 100% in 2 seconden, zonder echt te zoeken en dus wat te vinden. De acties die ik inmiddels ondernomen heb zijn:
- De tv gereset naar de fabrieksinstellingen.
- De firmware geüpdate naar de recentste versie.
- Smartcard geactiveerd.
Het vreemde is (of misschien logisch, ik heb er niet genoeg verstand van) is als ik de tv laat zoeken naar digitale zenders via antenne (ipv kabel) hij wel een breed scala aan zenders vindt. De publieke zenders zijn daarbij ook te bekijken, bij de andere krijg ik de melding 'gecodeerd signaal' (ook als de CAM met smartcard in de tv zit). Uiteraard heb ik ook gechecked of mijn tv Ziggo gecertificeerd is (wat ie dus is). Ik heb de Samsung UE40H5300WXXN.
De vriendelijke dame van de Ziggo klantenservice vertelde me dat het probleem misschien kon liggen aan de coax kabel. We zitten hier met meerdere bewoners in het huis en ik woon op de bovenste verdieping. De coax kabel loopt van de meterkast beneden naar boven, met daar tussen (ik denk) een versterker. Ik had hier tot vandaag nog nooit van gehoord en begreep ook niet waar dat kastje voor diende.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen om het wel werkend te krijgen. Alvast bedankt in ieder geval!
Groet,
Robin