• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

TV splitter voor het witte blokje

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Joop558
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
J

Joop558

Mag je een televisie splitter zetten voor de witte splitter die het telefoon / internet signaal uitsplitst?

Volgens mij heb je dan een veel betere signaal sterkte op de decoder en zijn de digitale zenders beter.
 
niet doen

Indien je een splitter hiervoor plaatst.

signaal technisch doet dat blokje nauwelijks iets met het signaal niveau.

Je kunt als je het toch doet wel meer storingen krijgen met je telefonie, en dat wil je denk ik niet.

Dus gewoon de splitter er achter zetten.
 
Toch even geprobeeld, inderdaad geen telefoon en internet.

Jammer, alle HD kanalen zijn dan aanwezig en op volle sterkte.

Eurosport HD zelf signaal 76 en BER 00000.

Nu is hij weer weg.

Hopen dat Ziggo de nieuwe splitter snel opstuurt.
 
Toch even geprobeeld, inderdaad geen telefoon en internet.

Jammer, alle HD kanalen zijn dan aanwezig en op volle sterkte.

Eurosport HD zelf signaal 76 en BER 00000.

Nu is hij weer weg.

Hopen dat Ziggo de nieuwe splitter snel opstuurt.


Maak je wanneer je geen gebruik maakt van de splitter wel gebruik van de zelfde coax kabel naar de digitale decoder?
 
Ja, ik haal de splitter er dan tussenuit en klik de 2 IEC pluggen in elkaar.
Ik heb dan een hele hoge signaal sterkte bij digitale zenders.
Voor de omweer, had ik ook een hoge signaal sterkte.
Bij de zenders die in het VHF gebied zitten (160 Mhz / 170 MHz etc) is de signaal sterkte nu zo laag dat ik daar geen beeld meer heb.
Dus geen Eurosport HD en helaas ook geen History channel HD.
BBE heeft nu een signaal sterkte van 62, was eerst 76 en als ik de splitter ertussenuit haal zelfs 80.
 
Splitter gisteren ontvangen.
Netjes en snel van Ziggo.
Complementen.

Alles werkt weer perfect.
Alle zenders (waar ik op ven geanbonneerd) heb ik weer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan