• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

tv schakelt niet automatisch naar hdmi

  • Onderwerp starter Onderwerp starter petervwerkh
  • Startdatum Startdatum
P

petervwerkh

Mijn tv schakelt niet automatisch naar hdmi1 als de tv uit is geweest moet iedere keer de tv handmatig op hdmi1 zetten
wat kan ik hier aan doen en moet ik soms een instelling veranderen
mijn tv is een philips en de mediabox is een cisco hd/dvr
 
Je bedoeld dat je de tv op hdmi 1 hebt staan,en nadat je die uitschakeld,daarna weer aanzet,de tv niet meer op hdmi 1 staat?

Hdmi schakeld niet vanzelf naar het bron apparaat dat je aan zet,dit moet je handmatig doen.Ik heb 3 hdmi bronnen aangesloten en de tv onthoud alleen de laatste bron keuze.

Verder is alleen het handshake probleem bekend,dit wil zeggen,je kijkt tv op hdmi 1,en vervolgens dvd op een andere hdmi poort,schakeld daarna weer terug naar hdmi 1 en hebt dan geen signaal.
 
Je kunt in de handleiding van de TV eens kijken of je een soort van hotel-mode hebt, of een (advanced) setting waarin je aangeeft welke input er standaard geselecteerd moet worden bij inschakelen.

HDMI kent in ieder geval geen 'schakelsignaal' zoals Scart dat wel kent, hierdoor kan de box je TV niet omschakelen zoals een oude (non-hd) box dat wel kan.
 
Als je eerst de tv aanzet en dan de Cisco, schakelt de tv dan ook niet automatisch? Dat hij 'ziet' dat er signaal op de hdmi binnenkomt.
Er zal vast e.e.a. in de handleiding over staan. Daarnaast heeft de Cisco bij sommige tv's nog wel eens problemen met de hdmi-handshake. Kan natuurlijk ook zijn dat je tv niet onthoud (defect?) welke zender/ingang hij stond en dan maar standaard op 1 ofzo gaat staan.
 
Het is een bekend verhaal,de meeste tv,s gaan bij het starten naar een scartmodus,had ik dus ook.
Mijn tv is een Pana plasma deze heeft een hotelmodus,waarbij je zelf selecteerd in welke modus de tv opstart,ik heb bv gekozen voor HDMI 1, om in de hotel modus te komen,heeft het geen zin om de gebruiksaanwijzing te raadplegen....het staat er meestal niet in.
Persoonlijk heb ik de technische dienst gebeld van Pana,...die gaven me de oplossing.
Heb je bv een Pana (werkt misschien ook bij een ander merk) probeer dan het volgende

Druk op de tv op pijltje naar links of beneden (pagedown) en hou dit ingedrukt terwijl je op de afstandbediening 3x snel achterelkaar op de AV knop drukt (ingangselektor) bij mijn tv verschijnt er dan een menu in het scherm waar ik het een en ander kan wijzigen.

Werkt het bij jou tv niet!!!!!!! bel de importeur zijn technische dienst en vraag daar de instruktie,s

MVG
 
Ik had hetzelfde probleem
Na contact met philips helpdesk bleek het te liggen aan een kanaal 0 (nul) dat ik had
Opnieuw alle zenders laten installeren en kijk mijn tv komt terug in HDMI
 
Terug
Bovenaan