TV Portal / Interactieve TV 2.0 werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shorkan

Forum Gebruiker
Berichten
16
Sinds de Interactieve TV is overgaan op versie 2.0 kunnen wij deze niet meer gebruiken op onze Humax.

Al meerdere keren geprobeerd de fabrieksinstellingen te herstellen, modem resetten. Niks helpt, het oude TV Portal werkte prima.

Bij het nieuwe TV portal probeert de Humax verbinding te maken (Verbinding...) en keert vervolgens terug naar de zender zonder foutmelding.

Zojuist een uur aan de telefoon gezeten met Service Desk Service + en weer Service Desk. Maar ze kunnen ons niet verder helpen, omdat we de Humax niet bij Ziggo hebben aangeschaft.

Hebben hier mensen nog ideeën?
 

anoniem

Cable Expert
Berichten
4.089
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Sinds de Interactieve TV is overgaan op versie 2.0 kunnen wij deze niet meer gebruiken op onze Humax.

Al meerdere keren geprobeerd de fabrieksinstellingen te herstellen, modem resetten. Niks helpt, het oude TV Portal werkte prima.

Bij het nieuwe TV portal probeert de Humax verbinding te maken (Verbinding...) en keert vervolgens terug naar de zender zonder foutmelding.

Zojuist een uur aan de telefoon gezeten met Service Desk Service + en weer Service Desk. Maar ze kunnen ons niet verder helpen, omdat we de Humax niet bij Ziggo hebben aangeschaft.

Hebben hier mensen nog ideeën?

kun je eens kijken welke waarde bij serving area wordt gegeven in het menu
 

koopman4

Forum Gebruiker
Berichten
1.965
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
ITV 2 bedien je met de rode knop (van de kleurtoetsen).

Gerard.
 
Topicstarter
Topicstarter
S

Shorkan

Forum Gebruiker
Berichten
16
ITV 2 bedien je met de rode knop (van de kleurtoetsen).

Gerard.

Deze knop gebruiken we inderdaad waarna bovenstaande beschrijving optreed. Ook met de oude TV Portal knop gebeurd, maar daar krijgen we eerst een ander scherm dat we de rode knop moeten gebruiken en op Ok kunnen klikken om door te gaan naar ITV 2.
 

koopman4

Forum Gebruiker
Berichten
1.965
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Heb je de switch achterop gebruikt om te resetten of via Menu-Instellingen-Installatie-Fabrieksinstelling.
Deze laatste reset zou normaal de storing moeten oplossen.
Wel moet je na de reset je Netwerk verbinding opnieuw configureren en op Toepassen drukken, ook al staat er dat je een Netwerk verbinding hebt.

Trouwens heeft Anoniem nog gereageerd in een PB aan jou of zo.

Gerard.
 
Topicstarter
Topicstarter
S

Shorkan

Forum Gebruiker
Berichten
16
Heb je de switch achterop gebruikt om te resetten of via Menu-Instellingen-Installatie-Fabrieksinstelling.
Deze laatste reset zou normaal de storing moeten oplossen.
Wel moet je na de reset je Netwerk verbinding opnieuw configureren en op Toepassen drukken, ook al staat er dat je een Netwerk verbinding hebt.

Trouwens heeft Anoniem nog gereageerd in een PB aan jou of zo.

Gerard.

Al je stappen heb ik helaas al geprobeerd.
Nee heb verder niks meer gehoord.

Daniël
 

koopman4

Forum Gebruiker
Berichten
1.965
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Nog één ding meet de signaalsterkte eens op, die kan wel degelijk van invloed zijn tijdens ITV/VOD. Menu-Instellingen-Systeem-Signaaldetectie.
Normaal moet de signaalsterkte minimaal 38% zijn, Kwaliteit altijd 100% en de BER nul (0).
Laat even weten hoeveel deze bij jou is.

Gerard.
 
Topicstarter
Topicstarter
S

Shorkan

Forum Gebruiker
Berichten
16
Nog één ding meet de signaalsterkte eens op, die kan wel degelijk van invloed zijn tijdens ITV/VOD. Menu-Instellingen-Systeem-Signaaldetectie.
Normaal moet de signaalsterkte minimaal 38% zijn, Kwaliteit altijd 100% en de BER nul (0).
Laat even weten hoeveel deze bij jou is.

Gerard.

Signaalsterkte 46% kwaliteit 100% BER[E-6]: 0

Weet niet of die E-6 wat betekend?
 

ber000000-6

Forum Gebruiker
Berichten
1.436
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
je hebt reeds je serving area doorgegeven. heb je reeds van anoniem meer info? het belangrijkste is, dat je (wijkcentrum) postcode+serving area samen kloppen.
als er werkzaamheden zijn geweest in de centrale in jou regio, dan kan het zijn dat je een verkeerde serving area krijgt. (kabelkruising in de VOD bekabeling)
dit KAN anoniem uitsluiten.

berrie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan