• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

TV nodig?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter NED123
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
N

NED123

Hallo mensen,

Ik heb net een Ziggo abo aangevraagd voor tv en internet. Hiervoor keek ik altijd naar NL123 via een raspberry-pi met Openelec op een 24 inch computermonitor.

Mijn vraag is eigenlijk of ik perse een TV moet kopen om via ziggo TV te kijken. Mijn hoop is eigenlijk dat ik alleen maar bijv. een humax 5100c nodig heb en deze op de plek te zetten van de raspberry-pi. Dus DVI monitor (MET hdcp als ik het goed heb) aan de humax, en audio naar de muziekinstallatie. Ik lees verschillende verhalen hierover dat het niet werkt, of dat het soms niet werkt, of dat het afhankelijk is van de content of van de resolutie.

En als het werkt, heb je dan alle standaard kanalen die je kunt krijgen?

Heeft iemand hier ervaringen mee? Als het zo kan, dan scheelt me dat nogal wat aanschafkosten.
 
Je hebt het al aangevraagd, dus even (gratis) testen als het zo ver is.
 
Ik heb geen humax box meebesteld, omdat ik niet wist of dat zou gaan werken. Deze koop ik als ik weet dat het gaat werken zo. In het andere geval moet ik een complete tv kopen met ci+ en kaart. Dit doe ik liever niet (ivm. budget).
 
Mijn hoop is eigenlijk dat ik alleen maar bijv. een humax 5100c nodig heb en deze op de plek te zetten van de raspberry-pi. Dus DVI monitor (MET hdcp als ik het goed heb).
Een monitor met DVI/HDCP zou gewoon moeten werken, zo heb ik ook met mijn Humax 5050c een paar keer getest. Afhankelijk van capaciteiten van de monitor kan het inderdaad wel zo zijn dat bepaalde (interlaced) resoluties niet worden weergegeven. De Humax op 720p zetten was dan de oplossing in dat geval.

Of het met de nieuwere Humaxen ook nog goed werkt weet ik niet zeker (extra beveiligingen?). Een HDMI/HDCP/splitter/stripper is dan eventueel nog een oplossing :)

En als het werkt, heb je dan alle standaard kanalen die je kunt krijgen?
Als het werkt heb je gewoon de kanalen die op je abbo/smartcard zitten natuurlijk. :wink:
 
Ik heb zowel de Humax 5050c als de 5200 aangesloten gehad (via HDMI) op een PC monitor (MEDION AKOYA X54000 (MD 20165)). Werkt prima. Of was dat de vraag niet?
 
Bedankt.

Ik heb vandaag met ziggo gebeld en die zeggen dat het niet kan :?
Ik ga dan toch maar zo'n kastje halen en hopen dat het werkt.
 
Ik heb zowel de Humax 5050c als de 5200 aangesloten gehad (via HDMI) op een PC monitor (MEDION AKOYA X54000 (MD 20165)). Werkt prima. Of was dat de vraag niet?

Ik heb het hier getest met een Philips Brilliance 248C monitor. De Humax 5200c aangesloten met een HDMI kabel en de audio aangesloten op de stereo. Werkt probleemloos.

Ik heb de monitor indertijd gekocht voor een Mac Mini die ook een HDMI-aansluiting heeft waardoor de Thunderbolt-poort vrij kon blijven voor eventuele randapparatuur.
 
Ik heb inmiddels een humax 5100c. Mijn monitor (LG flatron) geeft 'out of sync' aan. Het lijkt dus te werken, maar dan niet met deze monitor. Zou het kunnen dat de humax op een andere resolutie ingesteld moet worden?
 
Ik heb inmiddels een humax 5100c. Mijn monitor (LG flatron) geeft 'out of sync' aan. Het lijkt dus te werken, maar dan niet met deze monitor. Zou het kunnen dat de humax op een andere resolutie ingesteld moet worden?

Mogelijk wel

Afhankelijk van capaciteiten van de monitor kan het inderdaad wel zo zijn dat bepaalde (interlaced) resoluties niet worden weergegeven. De Humax op 720p zetten was dan de oplossing in dat geval.

Daar is overigens de v-format toets op de ab voor.
 
Ik heb zowel de Humax 5050c als de 5200 aangesloten gehad (via HDMI) op een PC monitor (MEDION AKOYA X54000 (MD 20165)). Werkt prima. Of was dat de vraag niet?

Ik heb het hier getest met een Philips Brilliance 248C monitor. De Humax 5200c aangesloten met een HDMI kabel en de audio aangesloten op de stereo. Werkt probleemloos.

Ja, dat zijn dan ook monitors met HDMI aansluiting, dat geeft normaal gesproken geen problemen. Echter een monitor met DVI (via HDMI verloop) kan soms toch wat lastiger zijn, meestal doordat niet alle (TV/interlaced) video modes ondersteund worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan