• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

tv met de horizon tegelijk in hdmi laten starten

  • Onderwerp starter Onderwerp starter hawkeye
  • Startdatum Startdatum
H

hawkeye

beste all,
hebben sinds een tijdje horizon, werkt meestal ... ;) wel goed;
sinds 3 dagen ineens echter dit:
bij het aanzetten van de tv en de box springt de tv niet meer automatisch naar het hdmi-kanaal, maar steevast naar een andere, we moeten dan op de av-knop steeds opnieuw hdmi instellen = irritant;
want, tot maandag jl. deed 'ie het prima in 1 x, al die weken dat we nu hori-zonnen ...
iemand een idee?,
hebben upc gebeld: zeiden dat het door een software-update kan komen, tsja ...dan ben je uitgepraat,
ik hoor wel weer, greetz, hawk50
 
Bij SCART word er door de mediabox een signaal meegestuurd dat de TV opdracht geeft om te schakelen naar die SCART ingang en ook om eventueel te schakelen naar breedbeeld.
Bij HDMI bestaat zo'n signaal niet. Of er omgeschakeld word naar een bepaalde HDMI ingang word helemaal alleen geregeld door je TV. De mediabox heeft geen mogelijkheid om jouw TV dat te laten doen.

Waarom het eerst wel heeft gewerkt en nu niet meer weet ik niet.
 
bedankt voor je reactie, tov!
ga mijn tv-instell. nog eens checken,
grretz, hawk50
 
Je TV zou in de "hotelstand" moeten staan, maar dat was blijkbaar al het geval?
 
Bij een Panasonic TV heet dat in ieder geval "Hotelstand".
Dat is gewoon de standaard voorkeur van het ingangskanaal wijzigen.
Mijn Panasonic start altijd standaard op HDMI-1 op, daar zit mijn mediabox op.

Zoeken met "hotelstand" op dit forum geeft de handleiding hoe je dit doet.
 
bijzonder hoor, al die hulp, ik ga weer verder kijken en ontdekken,
THANKS!!!! :D
 
Terug
Bovenaan