• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

TV met 2 CI modules

  • Onderwerp starter Onderwerp starter detoekomst
  • Startdatum Startdatum
D

detoekomst

Binnenkort heb ik een nieuwe tv waarin 2 CI modules zitten

vraag 1:
Als ik er dan 2 CI+ CAM in doe, kan ik dan icm met een externe usb harddisk opnemen en tegelijk naar een andere zender kijken.
vraag 2:
werkt in voormalig UPC gebied de ondemand met CI+1.3

55PUS8601_12-COP-global-001
 
1. Als de TV het kan is het antwoord ja
2. Nee EDIT: misschien wel met een oude Ziggo module
 
Kan sowiezo al wel met het ongecodeerde pakket.
Kan altijd de ongedeerde zenders kijken als je een gecodeerde zender opneemt.
En andersom kunnen uiteraard alle zenders worden bekeken.
En volgens mij kan het ook met 1 CI+ module mits Ziggo meervoudig coderen toestaat maar heb geen flauw idee of dit ook zo is. Dit zal je dus aan Ziggo moeten vragen en ook moeten aangeven in wel gebied je woont.
Het lijkt mij wel dat het kan, aangezien de boxen van Ziggo/UPC zelf ook een andere zender kunnen opnemen als je kijkt. Of is dit voorbehoudens eigen boxen zou ook nog kunnen??
En dit zou ook nog weleens kunnen verschillen tussen het Ziggo Service (oud UPC gebied) en Ziggo (oud Ziggo gebied).

2.Nee interactiviteit wordt niet ondersteund in het oude UPC gebied.
 
De interactieve CI+module werkt niet c.q. gaat niet werken in fUPC-regio, dit kan alleen in fZiggo-regio.
Met de ene module kijken en met de andere module tegelijk een andere zender opnemen kan wel.
 
N.N. zei:
De interactieve CI+module werkt niet c.q. gaat niet werken in fUPC-regio, dit kan alleen in fZiggo-regio.
Met de ene module kijken en met de andere module tegelijk een andere zender opnemen kan wel.

Interactieve CI+ module wordt ook niet meer nieuw geleverd in fZiggo regio.

Mist er meervoudig coderen wordt ondersteund moet dat volgens mij ook met 1 module kunnen.

Lijkt opzich wel te kunnen mits provider het toestaat:
https://digitaldevices.de/products/dvb_components/duoflex_ci/

Ik denk er net aan dat het best zou kunnen dat niet alleen de provider maar ook je TV en/of CAM meervoudig coderen moet ondersteunen, ik kan ook gewoon even kunnen testen en evt. een 2de module erbij nemen als het niet werkt.

Ik neem aan dat je al 1 mudole hebt, dan kun je dat toch ook gewoon testen, of heb je nog geen externe hdd?
Ik weet niet of je TV het heeft maar je zou ook met Pictue in Picture kunnen testen.

Ik heb het wel weleens met Digitenne geprobeerd. Toen kon ik met de 2de tuner alleen nog de FTA zenders kijken/opnemen. En die per tuner tevens alle zenders uit dezelfde freqeuntie kan behandelen.
Als je dus bv. RTL 4 opneemt, kun je tegelijkertijd NPO 1-3 en regionale zender opnemen/kijken.
Neem je NPO 1 op, kun je tegelijkertijd alle andere zenders kijken. (uiteraard wel maar 1 tegelijkertijd)
NPO 2-3 en regionale zender kun je ook tegelijkertijd opnemen. Maar neem je 1 gecodeerde zender op dan kun je tegelijkertijd geen enkele andere gecodeerde zender kijken of opnemen.
Best wel stom eigenlijk.
Volgens KPN kon bij hun per module maar 1 zender tegelijkertijd gedecodeerd worden.
Maar opzich is het daar nog wel begrijpelijk aangezien KPN uberhoud geen Digitenne ontvangers levert met opname mogelijkheid.
 
Terug
Bovenaan