• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

tv instellingen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Jean
  • Startdatum Startdatum
J

Jean

Hoi,
ik heb het scherm op 16:9 staan
Beeldkwaliteit op hoog
RGB uitlijning maximaal
Volume maximaal
HDMI resolutie auto
HDTV audio synchronisatie nog niks mee gedaan

Bij mij valt op dat op op pagina 999 ik links in beeld wel de zwart witte blokjes heb maar dat ik rechts nog net een fractie van een wit lijntje zie lopen. De RGB uitlijning veranderen maakt totaal geen verschil. Testbeeld blijft altijd op dezelfde wijze in beeld staan. Zou dit wel moeten ? Welke instellingen gebruiken jullie ?
Mijn TV staat gewoon ingesteld op automatisch formaat.
 
Je instellingen zijn goed, zo hoort het te staan (op die RGB uitlijning na, maar dat zal nodig zijn
bij jou?)

Bezit jouw tv niet één of andere inbrand-preventie stand die het beeld om de zoveel tijd even
een paar pixels opschuift? (sommige plasma's hebben die optie)
Dit zou een verklaring kunnen zijn waarom de zaak niet perfect in het midden staat.

Verder kun je op veel tv's de uitlijning wijzigen, dus het beeld naar links/rechts/onder/boven schuiven.
 
Apple740 zei:
Je instellingen zijn goed, zo hoort het te staan (op die RGB uitlijning na, maar dat zal nodig zijn
bij jou?)

Bezit jouw tv niet één of andere inbrand-preventie stand die het beeld om de zoveel tijd even
een paar pixels opschuift? (sommige plasma's hebben die optie)
Dit zou een verklaring kunnen zijn waarom de zaak niet perfect in het midden staat.

Verder kun je op veel tv's de uitlijning wijzigen, dus het beeld naar links/rechts/onder/boven schuiven.
Nee, voor zover ik weet heeft mijn philips 32pf9830 die optie niet. Wat me opvalt is dat wanneer ik de resolutie verander in 1080i ik rechts veel meer zie van de zwart witte blokjes (nog een fractie minder dan links maar duidelijk meer dan wanneer ik hem zet op auto of 720p)
Die RGB uitlijning is gedaan door een monteur die de wandcontactdoos heeft vervangen voor een modemprobleem. Ik zelf zie geen verschil (bijv een logo van een zender gaat niks meer naar links of rechts als ik die instelling verander)
Misschien kan ik hem dus het best op 1080i laten staan ? (overigens kan ik dan de tv instelling -dus vd tv zelf niet meer aanpassen, is alleen breedbeeld/automatisch;maar das niet erg lijkt me)
 
In het (normaliter niet toegankelijke) service menu van je Philips tv zal
de uitlijning wel te veranderen zijn. Hoe je daarin komt zal je op
andere forums even uit moeten vogelen.

Verder had ik jouw waarneming, dat het beeld bij bepaalde resolutiestanden anders uitgelijnd
wordt, ook gezien op mijn Pioneer plasma. Maar ik dacht dat het er aan lag omdat de Pioneer zowiezo
een bepaald probleem heeft met de HDTV mediaboxen.

Ik zal eens kijken of mijn Panasonic plasma ook verschillend uitlijnt met de diverse resolutie's. Je hoort 't later.
 
Op de Panasonic plasma zie ik tot nu toe geen verschuivingen bij de
diverse resolutiestanden.
Op de Pioneer schuift het beeld naar rechts zodra ik 'm op "auto" zet
en op een 720p HD kanaal kom (bijv. NGC-HD).
Op de normale SD kanalen en Discovery-HD (=1080i) treedt die verschuiving niet op.
 
Apple740 zei:
Op de Panasonic plasma zie ik tot nu toe geen verschuivingen bij de
diverse resolutiestanden.
Op de Pioneer schuift het beeld naar rechts zodra ik 'm op "auto" zet
en op een 720p HD kanaal kom (bijv. NGC-HD).
Op de normale SD kanalen en Discovery-HD (=1080i) treedt die verschuiving niet op.

Geen idee of dit kan wat ik constateer: alleen op zender 999 lijkt bij mij iets te verschuiven. Als ik bijvoorbeeld naar een logo kijk-op een andere zender- , dan staat dat logo telkens op dezelfde plaats bij wisselende resoluties. Er verschuift daar dus helemaal niks, ook niet bij andere rgb uitlijning.
 
Als het alleen op 999 is zou ik er verder geen aandacht meer aan schenken.
 
Apple740 zei:
Als het alleen op 999 is zou ik er verder geen aandacht meer aan schenken.

Gelijk heb je...(testbeeld kijk ik toch geen uren naar(
maar zou het technisch te verklaren zijn waarom dat zo is dan ?
 
Terug
Bovenaan