D
dingetje!
[opgelost] Tussen wal en schip?
Toen alles nog goed was waren wij tevreden @home klantjes, met internet en digitale TV. Tuurlijk ook toen wel eens een storinkje, maar over algemeen tevreden klant.
Toen kregen we een aanbieding via de e-mail dat wij als @home klanten gebruik konden maken van een alles-in-1 aanbieding. Via het web formulier het Ziggo alles-in-1 extra pakket besteld en alle NAW gegevens doorgegeven.
Paar dagen later, we spreken eind augustus (200
, jubel mailtje welkom bij ziggo!
Nou kon je op het web formulier vreemd genoeg niet alles aankruisen wat ik hebben wilde, o.a. Digitaal Totaal en opzeggen van Film1, dus dat doorgegeven via het contact formulier. Bevestigings email van opzegging Film1 per 1-oct gekregen. Andere zaken moest ik via help desk regelen.
Bij eerste keer bellen kon de jongeman mijn aanvraag niet vinden in "het systeem". Na het weekend nog eens gebeld en toen kon men ons ineens wel vinden in het "oude" systeem. Alles nog eens uitgelegd. Zou goed komen werd mij verzekerd. Ik had nog goede hoop...
De afdeling verkoop had inmiddels haar werk wèl gedaan en de postbode kwam met een kompleet alles-in-1 installatie pakket met modem en extra decoder en de hele rataplan. De hoeveelheid papieren bij het pakket was zeer verwarrend, en ik denk dat ik de algemene voorwaarden zeker zes keer heb ontvangen!
Zeer onduidelijk was bijvoorbeeld wanneer ik alles aan zou kunnen sluiten?
Op een gegeven moment toch maar @home modem verwisseld met nieuwe motorola modem mèt VOIP telefoon aansluiting en extra digitale TV ontvanger aangesloten. Internet en Digitale TV in één keer werken, tjakka!
Dit zal ergens begin september zijn geweest.
Nu alleen de telefoon nog. Op 4 sep. 2008 een brief van de KPN dat ze opdracht hadden gekregen van een andere telefonie aanbieder om mijn telefoonnummer over te dragen. Klinkt goed nietwaar? Net of alles gewoon werkt!
Op 9 sep. een nieuwe brief van de KPN dat de opdracht tot overdracht was geannuleerd!?
"Daar gaat iets niet helemaal goed" denk je dan. Dus bellen. Zowel KPN als ziggo diverse keren gebeld, maar men kon mij niet duidelijk maken waar het probleem nu precies zat. Oh ja, ik zat nog in het "oude" systeem, en of ik al mijn gegevens nog eens door kon geven. Nog maar eens gedaan. Dat ziggo al die gegevens al ergens electronisch beschikbaar moet hebben (ik had immers het web formulier gebruikt?) even daargelaten.
Op een gegeven moment ineens een kiestoon op de ziggo lijn. Yes!
Bij uitbellen naar mijn mobieltje zelfs het goede nummer. Bij inbellen naar dat nummer via mobiel ging echter nog steeds de KPN lijn over. De portering was dus kennelijk nog niet volledig, maar we staan wel correct in het ziggo systeem. Mijn vader die ook via internet belt bij @home, kan ons wel bellen op de ziggo lijn.
Enige tijd later ineens geen kiestoon meer, en sinds 1 oct. helemaal niks meer. Bij modem resetten blijft het Tel1 lampje knipperen.
Afwachten maar, het zal immers vanzelf wel goed komen?
De migratie van @home naar ziggo was inmiddels afgerond en ik kreeg eindelijk een inlog account voor "Mijn ziggo". Direct maar eens gekeken bij "Mijn producten" maar de daar verwachte alles-in-1 niet gezien, alléén internet en TV Digitaal. Eigenlijk wat ik had bij @home dus, en de hele eerdere bestelling van alles-in-1 lijkt in de bittenbak verdwenen te zijn!?!
Vanmorgen ineens ook een internet storing, dus maar weer eens naar de help desk gebeld. Aardige jongens en meisjes, hoor, en ze staan je vriendelijk te woord. Nadat vast was gesteld dat er ergens algehele storing zat op een glasvezel "tak" in Zwolle, nog maar weer eens gevraagd naar de telefonie. Via eerste lijns doorverbonden naar de afdeling "Wijzigen" en vandaar naar "Verkoop". Daar kreeg ik het advies maar eens opnieuw te bestellen m.u.v. de apparatuur, want die had ik immers allemaal al. Uiteraard mèt nummerbehoud, maar toen de ziggo medewerker dit nummer invoerde in het systeem kwam de melding dat dit nummer al bezet was in het ziggo systeem! Een nieuwe bestelling invoeren lukte dus ook niet!?
Die situatie staat niet in het storingdiagram, dus men wist niet wat nu te doen, behalve mijn situatie posten op een intern ziggo forum, zodat de "technische jongens in het westen" er eens naar konden kijken.
Inmiddels had ik 45 minuten aan de lijn gehangen en was mijn ergste vermoeden bewaarheid. Het is gewoon een administratieve blunder bij ziggo en de hele internet bestelling van alles-in-1 is gewoon "zoek" geraakt.
Toch is er tijdens de migratie van @home systeem naar ziggo "iemand" bezig geweest met de bestelling want anders hadden we niet met ons nummer in het ziggo systeem gestaan, en wie is er verantwoordelijk geweest voor de porteer opdracht èn het intrekken daarvan naar KPN?
Vragen waar men geen antwoord op kan geven.
Inmiddels zit ik dus tussen wal en schip en heb er totaal geen vertrouwen meer in. Gelukkig werkt het internet (de storing is na 8 uur verholpen) en TV Digitaal wel, en hebben we nog steeds de KPN lijn, dus helemaal zonder zitten we niet. Maar gewoon je bestelling op een professionele manier afgehandeld hebben, nee dat kun je niet zeggen...
Sinds de jubel mail van welkom bij ziggo en de huidige niet geimplementeerde situatie zit nu al bijna 2 maanden en het eind is nog niet in zicht. Tik, tak, tik, tak....
:giveup::giveup:
Toen alles nog goed was waren wij tevreden @home klantjes, met internet en digitale TV. Tuurlijk ook toen wel eens een storinkje, maar over algemeen tevreden klant.
Toen kregen we een aanbieding via de e-mail dat wij als @home klanten gebruik konden maken van een alles-in-1 aanbieding. Via het web formulier het Ziggo alles-in-1 extra pakket besteld en alle NAW gegevens doorgegeven.
Paar dagen later, we spreken eind augustus (200
, jubel mailtje welkom bij ziggo!Nou kon je op het web formulier vreemd genoeg niet alles aankruisen wat ik hebben wilde, o.a. Digitaal Totaal en opzeggen van Film1, dus dat doorgegeven via het contact formulier. Bevestigings email van opzegging Film1 per 1-oct gekregen. Andere zaken moest ik via help desk regelen.
Bij eerste keer bellen kon de jongeman mijn aanvraag niet vinden in "het systeem". Na het weekend nog eens gebeld en toen kon men ons ineens wel vinden in het "oude" systeem. Alles nog eens uitgelegd. Zou goed komen werd mij verzekerd. Ik had nog goede hoop...
De afdeling verkoop had inmiddels haar werk wèl gedaan en de postbode kwam met een kompleet alles-in-1 installatie pakket met modem en extra decoder en de hele rataplan. De hoeveelheid papieren bij het pakket was zeer verwarrend, en ik denk dat ik de algemene voorwaarden zeker zes keer heb ontvangen!
Zeer onduidelijk was bijvoorbeeld wanneer ik alles aan zou kunnen sluiten?
Op een gegeven moment toch maar @home modem verwisseld met nieuwe motorola modem mèt VOIP telefoon aansluiting en extra digitale TV ontvanger aangesloten. Internet en Digitale TV in één keer werken, tjakka!
Dit zal ergens begin september zijn geweest.
Nu alleen de telefoon nog. Op 4 sep. 2008 een brief van de KPN dat ze opdracht hadden gekregen van een andere telefonie aanbieder om mijn telefoonnummer over te dragen. Klinkt goed nietwaar? Net of alles gewoon werkt!
Op 9 sep. een nieuwe brief van de KPN dat de opdracht tot overdracht was geannuleerd!?
"Daar gaat iets niet helemaal goed" denk je dan. Dus bellen. Zowel KPN als ziggo diverse keren gebeld, maar men kon mij niet duidelijk maken waar het probleem nu precies zat. Oh ja, ik zat nog in het "oude" systeem, en of ik al mijn gegevens nog eens door kon geven. Nog maar eens gedaan. Dat ziggo al die gegevens al ergens electronisch beschikbaar moet hebben (ik had immers het web formulier gebruikt?) even daargelaten.
Op een gegeven moment ineens een kiestoon op de ziggo lijn. Yes!
Bij uitbellen naar mijn mobieltje zelfs het goede nummer. Bij inbellen naar dat nummer via mobiel ging echter nog steeds de KPN lijn over. De portering was dus kennelijk nog niet volledig, maar we staan wel correct in het ziggo systeem. Mijn vader die ook via internet belt bij @home, kan ons wel bellen op de ziggo lijn.
Enige tijd later ineens geen kiestoon meer, en sinds 1 oct. helemaal niks meer. Bij modem resetten blijft het Tel1 lampje knipperen.
Afwachten maar, het zal immers vanzelf wel goed komen?
De migratie van @home naar ziggo was inmiddels afgerond en ik kreeg eindelijk een inlog account voor "Mijn ziggo". Direct maar eens gekeken bij "Mijn producten" maar de daar verwachte alles-in-1 niet gezien, alléén internet en TV Digitaal. Eigenlijk wat ik had bij @home dus, en de hele eerdere bestelling van alles-in-1 lijkt in de bittenbak verdwenen te zijn!?!
Vanmorgen ineens ook een internet storing, dus maar weer eens naar de help desk gebeld. Aardige jongens en meisjes, hoor, en ze staan je vriendelijk te woord. Nadat vast was gesteld dat er ergens algehele storing zat op een glasvezel "tak" in Zwolle, nog maar weer eens gevraagd naar de telefonie. Via eerste lijns doorverbonden naar de afdeling "Wijzigen" en vandaar naar "Verkoop". Daar kreeg ik het advies maar eens opnieuw te bestellen m.u.v. de apparatuur, want die had ik immers allemaal al. Uiteraard mèt nummerbehoud, maar toen de ziggo medewerker dit nummer invoerde in het systeem kwam de melding dat dit nummer al bezet was in het ziggo systeem! Een nieuwe bestelling invoeren lukte dus ook niet!?
Die situatie staat niet in het storingdiagram, dus men wist niet wat nu te doen, behalve mijn situatie posten op een intern ziggo forum, zodat de "technische jongens in het westen" er eens naar konden kijken.
Inmiddels had ik 45 minuten aan de lijn gehangen en was mijn ergste vermoeden bewaarheid. Het is gewoon een administratieve blunder bij ziggo en de hele internet bestelling van alles-in-1 is gewoon "zoek" geraakt.
Toch is er tijdens de migratie van @home systeem naar ziggo "iemand" bezig geweest met de bestelling want anders hadden we niet met ons nummer in het ziggo systeem gestaan, en wie is er verantwoordelijk geweest voor de porteer opdracht èn het intrekken daarvan naar KPN?
Vragen waar men geen antwoord op kan geven.
Inmiddels zit ik dus tussen wal en schip en heb er totaal geen vertrouwen meer in. Gelukkig werkt het internet (de storing is na 8 uur verholpen) en TV Digitaal wel, en hebben we nog steeds de KPN lijn, dus helemaal zonder zitten we niet. Maar gewoon je bestelling op een professionele manier afgehandeld hebben, nee dat kun je niet zeggen...
Sinds de jubel mail van welkom bij ziggo en de huidige niet geimplementeerde situatie zit nu al bijna 2 maanden en het eind is nog niet in zicht. Tik, tak, tik, tak....
:giveup::giveup:
Laatst bewerkt door een moderator:
Gelukkig heb ik dat mailtje met de bevestiging door ziggo van die alles-in-1 bestelling nog steeds.