• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Tuner 1 zwak

  • Onderwerp starter Onderwerp starter evesm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
E

evesm

Hallo
Tuner 1 heeft bij mij een veel lager ontvangststerkte dan Tuner 2.
Tuner 1 geeft 10% Tuner 2 60%. Ik heb dan ook regelmatig storing op bepaalde zenders als ik deze via tuner 1 bekijk wat altijd het geval is, ook de ber is dan vrij hoog. Als ik bijv. Naar RTL 4 kijk en ik heb storing ga ik naar RTL 5, neem dit kanaal op zodat tuner 1 RTL5 opneemt. Dan ga ik weer naar RTL4 zodat deze nu op Tuner 2 zit. Nu heb ik RTL 4 storings vrij en een ber van nul. Alle aansluitkabels zijn van hoge kwaliteit.
Dit lijkt op een storing van de 5200 zelf.
Ik heb dit probleem al eens eerder aangegeven maar heb sinds kort ontdekt dat tuner 2 altijd storings vrij is. Iemand enig idee?
B.v.d
Maikel
 
Hallo
Tuner 1 heeft bij mij een veel lager ontvangststerkte dan Tuner 2.
Tuner 1 geeft 10% Tuner 2 60%. Ik heb dan ook regelmatig storing op bepaalde zenders als ik deze via tuner 1 bekijk wat altijd het geval is, ook de ber is dan vrij hoog. Als ik bijv. Naar RTL 4 kijk en ik heb storing ga ik naar RTL 5, neem dit kanaal op zodat tuner 1 RTL5 opneemt. Dan ga ik weer naar RTL4 zodat deze nu op Tuner 2 zit. Nu heb ik RTL 4 storings vrij en een ber van nul. Alle aansluitkabels zijn van hoge kwaliteit.
Dit lijkt op een storing van de 5200 zelf.
Ik heb dit probleem al eens eerder aangegeven maar heb sinds kort ontdekt dat tuner 2 altijd storings vrij is. Iemand enig idee?
B.v.d
Maikel

Ja, terug sturen voor reparatie naar Humax. Duidelijk dat er een probleem met de tuner is. Ik dacht dat hier op het forum door lid: Koopman4, ook al wat over geschreven was en ook over zijn contact met Humax hier over.

Maar de Tuners behoren zelfde waardes te hebben (met een kleine afwijking in acht genomen natuurlijk).

Duidelijk geval van kapot als je het mij vraagt.
 
Ik heb ook hetzelfde probleem, Ziggo heeft me een versterker gestuurd, maar dat lost niets op. Zal dit nog eens bij Ziggo melden. Duidelijk een tuner probleem lijkt mij.
 
Humax STBs zijn een van de beste en niet zo kieskeurig op de signaal kwaliteit. Ik heb ze ook als diagnose gebruikt bij mijn ouders waar de TS van ned1,2,3 HD geen signaal gaf op hun nieuwe LG TV. Test met mijn Humax geen probleem.

Ik moest bij mijn ouders een connector een beetje schuin half in een connector doen om bij de LG een vool signaal te krijgen.


Je kan proberen om te zien met je Humax STB dit te proberen bij je buren of iemand anders die ook ziggo heeft. Geeft de Humax hier een vol signaal dan is het niet je tuner. is het signaal even laag dan kan het dus je tuner zijn.
 
Humax STBs zijn een van de beste en niet zo kieskeurig op de signaal kwaliteit. Ik heb ze ook als diagnose gebruikt bij mijn ouders waar de TS van ned1,2,3 HD geen signaal gaf op hun nieuwe LG TV. Test met mijn Humax geen probleem.

Ik moest bij mijn ouders een connector een beetje schuin half in een connector doen om bij de LG een vool signaal te krijgen.


Je kan proberen om te zien met je Humax STB dit te proberen bij je buren of iemand anders die ook ziggo heeft. Geeft de Humax hier een vol signaal dan is het niet je tuner. is het signaal even laag dan kan het dus je tuner zijn.

Het gaat in dit geval om een humax stb met twee ingebouwde (identieke) tuners, waarvan er één z'n werk niet goed doet en de andere wel. :wink:
 
Tuner zwak update

Voor mij is het wel duidelijk dat het in de 5200c zit anders kan tuner 2 geen hoge waarden halen van soms wel 80% kwaliteit 100% en storings vrij,terwijl tuner 1 niet verder komt dan 10% kwaliteit 90-100%. Je hebt immers maar een aansluit punt voor je binnenkomende signaal. Vreemd blijft wel dat ik nog nooit zoveel last van storing heb gehad in de anderhalf jaar dat ik dit apparaat in bezit heb en de waardes van tuner 1 altijd laag zijn geweest. Het signaal is wel gesplitst met een hirchmann splitter omdat ik boven ook nog een Humax fox heb staan zonder problemen. Als ik de splitter er tussen weg haal geeft geen verbetering. Ik zal het apparaat ter reparatie aanbieden bij mediamarkt na de vakantie en hou jullie op de hoogte. In ieder geval bedankt voor de reacties.

Vriendelijke groet
Maikel
 
update2 zwak signaal

Heb de decoder vandaag weer op kunnen halen van Mediamarkt.
Tuner is vervangen en de 5200 werkt weer perfect. Heb nu op de twee tuners zo'n 60% signaalsterkte en alles is storingvrij (Ber nul).

Groetjes
Maikel
:applause:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan