Het scart-blok, al dan niet met schakelaar, is niet het punt.
Met zo'n scart blok verkrijg je namelijk maar drie signalen: composite video (geel) en links en rechts audio (wit en rood).
Echter, je UPC MediaBox geeft de beste kwaliteit signaal niet met composite video, maar daarentegen juist met RGB-signalen. En die worden juist helemaal niet uitgevoerd op zo'n scart blok.
Je zult wel signaal kunnen krijgen op de manier die je voorstelt, maar alleen maar composite video, en dat is dus niet de beste kwaliteit. De beste kwaliteit krijg je via RGB, en dat loopt alleen maar via een echte scart kabel.
Zou je het desondanks toch zo willen doen, dan heb je een scart blok nodig op de UPC MediaBox die de UITgangen doorgeeft naar de tulpstekkers, en op je TV juist één die vanaf de tulpstekkers de signalen weer doorgeeft naar de INgangen. Twee scart blokken met elk een schakelaar wil natuurlijk ook, dan moet die op de UPC Mediabox uiteraard op 'out' staan en op de TV op 'in'.
Wil je toch RGB signalen gebruiken dan zit er niets anders op dan:
- of de scartkabel NIET door de pijp te laten lopen
- één van de beide stekkers los te halen (afknippen), kabel door de buis halen, stekker (eventueel een andere) er weer opnieuw aan solderen (pinbezetting is overal op internet te vinden)
Veel succes er mee !